Jump to content

Bi Xenon på 124

Fredrik D.

Recommended Posts

hei

Har sett på det Bi-Xenon kittet de har hos mbsca, noen som vet hvordan fulltlys "opplegget" fungerer der?

Tenkte jg skulle ha dt på 124 min, har klarglass lykter så tror dt skal se bra ut. Er dt noen som har noe annet å ambefale? Vet at Mbsca er litt treige md leveringstid. Har sett på det Xenon kitett fra xenon kongen også noen som har no erfaringer?

hei

Har sett på det Bi-Xenon kittet de har hos mbsca, noen som vet hvordan fulltlys "opplegget" fungerer der?

Tenkte jg skulle ha dt på 124 min, har klarglass lykter så tror dt skal se bra ut. Er dt noen som har noe annet å ambefale? Vet at Mbsca er litt treige md leveringstid. Har sett på det Xenon kitett fra xenon kongen også noen som har no erfaringer?

Har ikke så mye anbefalinger. Bare husk at xenonpærer i lamper laget for halogen er ulovlig. Noe det faktisk er en grunn til.

Guest 2271

hei

Du kan jo f.eks snakke med ARS Trading (Arne Roger Snapa = ARS på forumet) - og høre med han... Gode priser, og raske leveranser... Han har god erfaring med xenon/BI-Xenon....

Guest Vegard Friksen

Det blir helt sikkert grisefint  8)!!

Ulovelig er det rektignok men bare sørg for at du får riktig lysbilde vertfall så går det nok bra!

Og kansje ordne en eu kontroll først før du monterer dem pga det skal vere godkjent til di lampene du har på og vere automatisk nivåregulering! og MB har vel ikke godkjenning på W124 med Xenon fordet om man fikk det til div andre biler i 94-95 vertfall

Jeg hadde en Liten diskusjon me kontolløren som skjekka min gamle Audi S6 95mod.. han begynte å bråke om di lysa.. men fikk vist han omformern å "pæreholderne" med Vag merke på så ga han seg.hihi.. for den var det ikke automatisk nivåregulering på men var orginalt ..

//Vegard

Vet at dt er ulovlig, men har man stiltt lysa riktig så går dt som regel bra, noen som vet hva som skjer hvis man skulle bli stoppa? Bot? Hvor mye?

På EU kontr. så tar jg bare Xenon lysa av. Har forresten problemer med at jg ikke får tåklysa til i treffe hverandre, det til høyre lyser normalt mens det på venstre siden lyser veldig ned, mens hovedlyset er helt bra??? :?

Skal ta en skjekk på skru litt mer på de knottene, har skurdd en del på de for å prøve å få tåkelysa greie men da blir hovedlysa helt fucka.

Noen tips?

Vet at dt er ulovlig, men har man stiltt lysa riktig så går dt som regel bra,

Hadde det enda gjort det. Jeg har sett på en del biler som er "riktig" justert, og det blender som bare faen. Det ER en grunn til at lampene skal være laget for xenon.

noen som vet hva som skjer hvis man skulle bli stoppa? Bot? Hvor mye?

Du får i hvertfall mangellapp og må vise bilen hos tilsynet.

Guest 1042

Stemmer i det Frode sier.

Har ennå ikke møtt på en bil med ettermontert xenon som har hatt riktig lysbilde og riktig justert høyde...

På 124 er det en veldig enkel årsak. Er svært vanskelig å få lysene LAVT nok. Blir samtidig utrolig mye strølys som blender i alle retninger.

• 1 month later...

Angående tåkelysa på lyktene kan det vere at pæra står litt skeivt i pæreholderen. Dette kan gi noe utslag. Sjekk de en gang til. Eller bytt pære. De du har kan vere noe med.......  8)

Stemmer i det Frode sier.

Har ennå ikke møtt på en bil med ettermontert xenon som har hatt riktig lysbilde og riktig justert høyde...

Svarer litt sent, men.

Faktisk har jeg vært borti en bil med ettermontert xenon som ikke blendet, men den hadde linselys. Det fungerte riktig så bra, men han sleit med å få stilt dem langt nok ned. De med originale lamper er helt håpløse.

Jeg har forresten satt xenon i de indre lampene mine nå, så jeg har xenon -fjernlys-. Lyser noe helt hinsides! h4-fjernlyset ytterst blir ganske flaut i forhold.

hei,

Har skjekket pærerne, de satt som de skulle, hadde de ut så inn, ingen forskjell. Byett pærer ingen forskjel.

Har lakt fra mg iden om Xenonlys, har blitt en del andre ting å fikse så da. Men skifter nok til Linese lykter hvis jg skal ha xenon, da slipper jg det strølys problemet.