Jump to content

breiedekk på C-klasse 202

Recommended Posts

Guest Naug
Posted

Hei er det noen her som har erfaring med breiedekk på c-klassen sin?

Har kjøpt meg en c-klasse som har noen breiedekk å jeg er plaget med at den sporer.

245-40-r17 bak og 225-45-r17 fremme.

Posted

Hadde det på bilen min jeg også. Sporet som et uvær. Fikk justert forstillingen litt og hadde litt mer luft i hjulene så hjalp det noe. Men det sporet for det :(

Posted

Er det ikke slik at selve dekket har en del å si også? Ikke bare dimmensjonen? På vår 202 har vi 225/45-17 med kjipe Aurora-dekk og den sporer som bare ville helvete til tider, mens 124'en min har 225/40-18 med Eagle F1-dekk og den sporer aldri.

Posted

202 er veldig følsom for sporing. Sporer nesten i originalt oppsett. Men du har helt rett, dekkmerke har også litt å si. Har dekket veldig rette skuldre vil det være mer følsomt for sporing. Hardheten på gummien vil også kunne spille inn i en liten grad. Andre faktorer er felgbredde, innpress, dekktrykk og forstilling.

Posted

Prøv med 205/50-17 foran, så skal du se at bilen blir en helt annen å kjøre :wink:

Et meget godt råd!

Om du kjører litt, ville jeg styrt unna større dim en 205.

Har 225 på min og syns det til tider er slitsomt. Savner nesten vinterdekka av og til, så blir nokk 205 neste gang, uten tvil.