Jump to content

Trenger litt hjelp her jeg....

Thomas Madsen

Recommended Posts

Søstra til Dama skal ha seg anlegg i bilen :-)

Hu har blitt foreslått følgende

Sony cd/mp3 osv spiller på 4*50w med usb inngang også

sony forsterker 4*50w

samt noen 6*9" høytalere og noen 6" foran til døra (de som sitter der er sprengt)

Har det noen funksjon å ha forsterker på 4*50w når spilleren leverer 4*50w ???

Kan det være da for å kjøre 2*50w fra spiller til fronthøytalere, 2*50w fra forsterker til bakhøytalere og mulighet til å brokoble siste 2 kanalene for å kjøre 1*120w til sub ??

Eller er det noen som har ett skikkelig forslag til ett lavbudsjett anlegg ??

Jeg får innbrudspris (nesten) på sony og Pioneer nemlig...

Så bør komme fra en av de 2...

4x50 watt fra en cd-spiller er sjelden eller aldri mer enn 13 watt RMS (kontinuerlig effekt). cd-spilleren kan spille greit noen sekunder også er det "tomt".  Det er VELDIG stor forskjell med og uten forsterker - se på RMS-tallene på forsterkeren. Jeg ville laget det til slik du selv foreslår: front direkte på spiller, bak på forsterker + brokoble 2 kanaler fra forsterker til sub.

Som fronthøytalere er disse ett godt valg ??????????????????????????????????????

http://pioneer.no/no/products/25/131/201/TS-C171PRS/index.html

Samt disse som bakhøytalere ???????????????????

http://pioneer.no/no/products/25/131/201/TS-A6911/index.html

Planen er da som følger

Hun kjøper inn 1 stk sony spiller

1 sett fronthøytalere med filter og tweeter

1 sett bakhøytalere

og mens hu venter på litt mer penger låner hun en Planet Audio 600w Mosfet forsterker av meg til å drive bakhøytalere...

så fronthøytalerne vil kjøre rett på sony spilleren, bakhøytalere kjøres via planet audio forsterkerne :-)

Høytalerne ser veldig fine ut, men har du vurdert DLS? Se på www.dls.se. Det er gode høytalere det! Jeg har hatt et par sett av medium-serien til DLS og de gir virkelig valuta for pengene.

Ellers høres planen din god ut. Personlig hadde jeg kanskje tatt til takke med litt kjipere frontsett i begynnelsen og i stedet skaffet en sub først. Det blir aldri helt det samme uten :D

Høytalerne ser veldig fine ut, men har du vurdert DLS? Se på www.dls.se. Det er gode høytalere det! Jeg har hatt et par sett av medium-serien til DLS og de gir virkelig valuta for pengene.

Ellers høres planen din god ut. Personlig hadde jeg kanskje tatt til takke med litt kjipere frontsett i begynnelsen og i stedet skaffet en sub først. Det blir aldri helt det samme uten :D

Da kjører hun de høytalerne foran som nå er der, mangler diskant i høyden men..

DLS, jeg får forhandlerpris på Pioneer og Sony nemlig :-)

Jeg har kun gode erfaringer med Pioneer både spillere og høytalere. Jeg kjøpte nettopp en P88RS-spiller. Den er bare helt fantastisk :D Alle volumer og delinger kan gjøres i spilleren. Man trenger altså ikke å stille på noe på selve forsterkeren.

Hva mått du ut med for den ??