Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei,

Har akkuratt kjøpt merce igjen,etter 8 år uten :)

sliter litt med at den "lugger" av og til,spesielt merkbart i 3 gir rundt 50-60 km\t ikke like merkbart i 4 gir eller høyere hastigheter.

Noen som har vært borti lignede??forøvrig lav km stand,178000.

på forhånd takk for svar

Posted

hei,takk for svar.

Er dette noe BOS kan gjøre?eller vil gjøre?

Hva er det for en funksjon?har prøvd og provosere det frem,det kan ta lang tid før jeg merker noe,og siste gang jeg merket noe var det på 4 gir,da var den plutserlig helt fin på de andre girene.

Hva må gjøres for og fikse evt et "Lock Up" problem?bytte converter??lukter penger...

Har 12mnd garanti via et selskap,kjøpte bilen av forhandler i romjulen...

Posted

Det er ein magnetventil i gearkassen som gjer at du får direkte overføring frå motor, altså ingen "sluring" på converter.

Det hender seg at den må skiftast, og det er ein relativt grei sak.

BOS kan fint feilsøke ved deaktivering av denne

Posted

Jeg bestilte solenoid fra e-bay, kostet rundt 500 kr. Plus trenger olje, filter, bunnpannepakning og el-kontakt til girkassa.
Enkelt å bytte. I så fall hvis solenoid som kødder.
 

  • 3 weeks later...
Posted

Det kan like gjerne være slitt converter, som dårlig lockup-solenoid. Har gjort begge deler. Ofte samme feilkilde (mye spon)

Jeg ville dratt til bergs automatservice, de finner nok raskt feilen. (converter bytte koster vel ca 20.000 ca, sist jeg sjekket)

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...