Hukkla Posted January 7, 2021 Posted January 7, 2021 C250 S205 2015mod Har fått feilmeldingen "Stanna bilen, Lagg i lage P, låt motorn gå" med et batterisymbol over. Fikk denne meldingen første gang før jul. ladet da batteriet opp. I dag kom meldingen igjen. Er det da batteriet som bør byttes eller kan det være noe annet?
Simen Arntsen Posted January 7, 2021 Posted January 7, 2021 Du klarer fint å tappe ned batteriet på den perioden, viss du har mykje start i forhold til kjørelengde, bruk av webasto, varmeapparat og det er kaldt. Så ikkje sikkert det er problem med batteriet, sjølv om det skulle ha lav spenning..
Hans Kåre Isdal Posted January 8, 2021 Posted January 8, 2021 sett på vedlikehold lading om du kjører masse småturer. då vil det holda seg bra.
Sven Håkon Posted January 8, 2021 Posted January 8, 2021 Nyere biler er veldig sensitive på batteritilstand - denne feilen kan indikere at bilen mener batteriet har feil indre motstand (selv om det kan fungere for eldre biler i årevis fremover), eller muligens at en av polene har dårlig kontakt. Sjekk det siste først. Denne feilmeldingen er så vidt jeg vet ikke noe som dukker opp ved lav batterispenning, da får du en tydeligere melding om det.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now