Sfi Posted January 6, 2021 Posted January 6, 2021 Hei, har fått problemer med sentrallåsen etter kuldeperioden. Varselblink går av og på, samt at instrumentpanelet i bilen går bananas. Har tatt ut sikringen, så nå har jeg ikke sentrallås eller elektrisk bakluke. Bakluken har trøblet lenge, åpnes fint, men vil ikke lukkes automatisk. Låsen på bakluke fungerer - det vil si den kan låses opp/igjen med nøkkelen. Hadde bilen inne hos BOS, og nevnte at jeg trudde det kunne være jordfeil på bakluke, siden den har trøblet lenge. De mente at jeg må bytte låskasse og håndtak til den nette sum av 12.000kr. Når jeg kobler til min icarsoft sier den at det er jordfeil på høyre bakre lås, så i mine øyne virker det som at det er den som skaper problemer, og ikke bakluka. Det skal sies at feilmeldingene er aktive mens sikring er fjernet. Noen tanker rundt dette hadde vært verdsatt😊
Sfi Posted January 6, 2021 Author Posted January 6, 2021 Ser nå at jeg muligens tar veldig feil. Er «CL rear right door motor» motoren til bakluka eller sentrallåsmotoren på høyre bakdør?
Sfi Posted January 23, 2021 Author Posted January 23, 2021 Da har jeg bytta låsen i bakluka. Hjalp ikke. Noen som har noen tips? Kan det være hydraulikkpumpa til bakluka som skaper trøbbel?
espensen Posted January 25, 2021 Posted January 25, 2021 Hei! Sjekk ledninger i overgang bil-dør... er ofte det kan bli brudd i ledninger der... 1
Sfi Posted January 26, 2021 Author Posted January 26, 2021 Takk! Skal sjekke det nærmere, når det blir litt mildere i lufta😊
Sfi Posted March 1, 2021 Author Posted March 1, 2021 Da har jeg bytta sentrallåsen på høyre bakdør. Da fungerte låsen på den aktuelle døra i noen timer, før feilmeldingen kom tilbake. Ser at det er et par stykker som har hatt akkurat det samme problemet som meg, men det ser ikke ut til at de har funnet feilen: https://mbworld.org/forums/r-class-w251/588411-r350-electrical-problem-tailgate-help-needed.html Er det noen kloke hoder her som har noen flere forslag?
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now