Jump to content

Turtle Wax it Wet

Guest rs

Recommended Posts

Jeg prøvde dette produktet for første gang idag. Tenkte det kunne være et fint supplement til den kvartalsvise polering/voksingen for å holde bilen "nyvokset".

Produktet skal sprayes på våt bil etter vask, og tørkes av med pusseskinn. Bilen ble blank og veldig glatt i lakken, men med masse skjemmende skjolder. :? Det gjør jo selvsagt ikke saken noe bedre at bilen er svart...

Er det noen andre som har prøvd dette produktet eller lignende produkter, og hva slags erfaringer har dere gjort dere? Om noen har tips til hva jeg kan gjøre for å unngå skjolder blir jeg glad :lol:

Guest Jørn-Flemming
Jeg prøvde dette produktet for første gang idag. Tenkte det kunne være et fint supplement til den kvartalsvise polering/voksingen for å holde bilen "nyvokset". Produktet skal sprayes på våt bil etter vask' date=' og tørkes av med pusseskinn. Bilen ble blank og veldig glatt i lakken, men med masse skjemmende skjolder. :? Det gjør jo selvsagt ikke saken noe bedre at bilen er svart... Er det noen andre som har prøvd dette produktet eller lignende produkter, og hva slags erfaringer har dere gjort dere? Om noen har tips til hva jeg kan gjøre for å unngå skjolder blir jeg glad :lol:[/quote']Trur'ente det er mulig å unngå skjoldene. Det er i hvert fall min erfaring. Muligens om du har et nyvasket pusseskinn og du får overflaten 100% tørr mens du holder på. Jeg har imidlertid brukt et lignende Sonax-produkt tidligere og resultatet ble "bra nok" med det - om du har det travelt.

Det ser imidertid ut til at Autoboss sine produkter er de beste, også den rare voksen som smøres på ren våt bil. Den er oransje på farge og skiller seg mens den står på flasken :shock: Dvs at du får et oransje oljelag øverst på en merkelig guggeutseende suppe. Men det skal være slik og blander seg fint ved lett risting før bruk.

Guest mortenli

Jeg brukte "wax it vet" på min sølvgråe merceders, og dette var veldig enkelt og veldig bra resultat etter tiden det tok. Bilen hadde tørket litt før jeg hadde det på, syntest resultatet ble bedre da.

Jeg prøvde dette produktet for første gang idag. Tenkte det kunne være et fint supplement til den kvartalsvise polering/voksingen for å holde bilen "nyvokset".

Produktet skal sprayes på våt bil etter vask' date=' og tørkes av med pusseskinn. Bilen ble blank og veldig glatt i lakken, men med masse skjemmende skjolder. :? Det gjør jo selvsagt ikke saken noe bedre at bilen er svart...

Er det noen andre som har prøvd dette produktet eller lignende produkter, og hva slags erfaringer har dere gjort dere? Om noen har tips til hva jeg kan gjøre for å unngå skjolder blir jeg glad :lol:[/quote']

Kjøp deg en microfiberklut fra f.eks. Meguiars (Bilxtra?) og gå over med den når bilen er tørr. Slik ble jeg kvitt all skjolder etter polering.

Guest Jørn-Flemming

Produktet skal sprayes på våt bil etter vask' date=' og tørkes av med pusseskinn. Bilen ble blank og veldig glatt i lakken, men med masse skjemmende skjolder. :? Det gjør jo selvsagt ikke saken noe bedre at bilen er svart...

Er det noen andre som har prøvd dette produktet eller lignende produkter, og hva slags erfaringer har dere gjort dere? Om noen har tips til hva jeg kan gjøre for å unngå skjolder blir jeg glad :lol:[/quote']

Kjøp deg en microfiberklut fra f.eks. Meguiars (Bilxtra?) og gå over med den når bilen er tørr. Slik ble jeg kvitt all skjolder etter polering.

mmm - jeg ble også kvitt voksrester/skjolder på den måten. Men i sum ble det såpass mye jobbing at jeg likevel kunne ha gjort det på gamlemåten: Ventet til bilen var tørr og så lagt på et lag med hurtigtørkende glansvoks og polert av med microkluten. Så da forsvinner litt av "Wax it wet" poenget for meg. Mulig det er noe man må leve med med sorte biler?:cry:

Guest stig1

har selv prøvd "wax it wet" med samme resultat. på konas mørke blå bil ble det masse skjolder, etter å ha brukt den la jeg på meguaiers "last touch" skjoldene ble da borte og bilen ble betraktlig blankere, last touch er ett meget bra produkt og anbefales, litt dyrt, men bilen har aldrig vært blankere. for mbe medlemmer koster det 820 kr for 4liter

• 6 years later...
Guest Stigern

Har selv prøvd dette på min svarte s60, ble helt ok resultat. Ble ikke overrasket. Men ok for en enkel og kjapp finnish etter vask.

Tørk bilen med mikrofiber tørkehåndkle først, det gir mye bedre holdbarhet og jevnere påføring på sprayvoks uansett produsent.

Gå etter tørk over med f. eks Meguiar's Ultimate Quick wax, et par sprut pr. panel som spres ut med en mikrofiberklut.

Det aller enkleste er å kjøpe f. eks denne såpen fra Nanolex og vaske med den. http://www.nanolex.de/en/nanolex-reactivating-shampoo

Hvis en har ørlite grann beskyttelse fra før, blir bilen omtrent som nyvokset. Uansett får bilen mer vannskrekk av denne såpen. Ypperlig i vaskehall om vinteren, hvor en gjerne vil slippe å dille med alt mulig rart etter vask.