Jump to content

Recommended Posts

Posted

Da har jeg etter ett par års venting endelig fått fatt i en W124, en 200E som kom til verden i `93

Importert til norge i `96, og kommet i min eie i `07!!

Bilen er en 16 ventilers 2.0 Liters W124. Trillet 280 000 glade kilometer.

Ombygd til `94 front.

Utstyrsliste:

VIN WDB1240191J013752

Model 200E

Chassis 1240191J013752

Engine 111940 12 008024

Transmission 722431 03 346087

Order 0 4 297 99262

Delivery date 16.06.93

Dealer company employees / MBAG (297) 

Interior fabric plaid black (371) 

Paint

172 anthracite grey metallic (с 01.01.1963)

Options

412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)

420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)

430 headrests in the rear (с 01.01.1977)

531 automatic antenna (с 01.01.1963)

551 anti-theft warning system (с 01.11.1978 по 31.03.1998)

570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)

front folding armrest w202 - housing at front with armrest

591 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, (single-sheet safety glass), Germany

green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - Germany (с 01.01.1972)

620 emission control system

vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)

682 fire extinguisher (с 01.04.1970)

750 Becker radio Europa 2000 vk (с 01.06.1990 по 31.03.1994)

855 telephone TELE-AID, Nokia, D-net 

Noen bilder:

01042007236.jpg

1427006-bilde1-robinstelefonbilder1.jpg

05042007239.jpg

05042007240.jpg

DSC00298.jpg

BenzVask.jpg

BenzLys.jpg

Benzavant.jpg

• Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Takk for det Frank.

Ja, hadde tenkt å ta meg en tur på olavsgruva på røros en stormværsdag i påska, så "frostrøyken" er ikke annet enn snøstorm, kom meg ikke lenger opp på vidda, dessverre. Ikke mye vits i å vaske da... Blir nokk ikke gol på meg, har vært litt uheldig å most høyre skjerm, så nå har bilen blitt prosjektet mitt... jaja... blir oppdateringer etter hvert. stay tuned!!

Mvh Fredrik

Posted

Ja, kjedelig med skader, men bilen blir nokk gjennskapt i en MYE bedre verson, klarglass lykter, amg frontfanger, 500 bredding og brede dekk. Lakkering i høst blir det vel og, men er usikker på hvilken farge. Har veldig lyst på svart metallic, men det er så mange av de, så hvis noen har tips til farge er det bare å spytte ut.

Mvh Fredrik

Posted

Se her, ja.

Syns det dukker opp den ene 172 antrasitte 124n etter den andre for tida, jeg. Har jo til og med kjøpt meg en ekstra selv :-)

Jeg syns liksom aldri jeg har sett noen andre enn min (og naboen sin) med denne fargen. Har aldri sett noen annen 172 på Gol, og på Skokloster i fjor var det bare én til tror jeg.

Du beholder fargen ved oppbygging, eller?

EDIT : Husk at det er lov å komme til Gol selv om bilen ikke er strøken ,da. Det er faktisk lov å komme uten benz også.

Posted

Er usikker på om jeg skal beholde fargen. Syns egentlig den kler bilen bra, men syns den er litt for lite oppsiksvekkende.

Lyst til å dra til gol, men må jobbe dessvere. Men skal prøve å komme neste år, å da håper jeg alle pengene mine har gått til å få skjønnehtet så fin som mulig, håper på det vertfall.

Er et laang tidsprosjekt dette her, da den også er min bruksbil.

Posted

Se her, ja.

Syns det dukker opp den ene 172 antrasitte 124n etter den andre for tida, jeg. Har jo til og med kjøpt meg en ekstra selv :-)

Jeg syns liksom aldri jeg har sett noen andre enn min (og naboen sin) med denne fargen. Har aldri sett noen annen 172 på Gol, og på Skokloster i fjor var det bare én til tror jeg.

Du beholder fargen ved oppbygging, eller?

EDIT : Husk at det er lov å komme til Gol selv om bilen ikke er strøken ,da. Det er faktisk lov å komme uten benz også.

Veldig enig med FrodeS her, syns du skal beholde fargen din (Antrasitte Grey) har en tro kopi av bilen din, er sjelden jeg ser maken med denne fargen, så jeg føler egentlig at jeg har en bil som er sjelden, noe som skal litt til med W124`n  :)

MBDesign  :D

Posted

Da er utstyrsliste kommet opp i første post.

Ellers så kommer det ett par bilder til, bla av en trist avskjed. Sender den på verksted

for å få rettet diverse etter at en kompis av meg var å ommøblerte på en park plass i trondheim.

Frank lurte på om den var senket:

20052007331.jpg

Litt for mye senk dessverre.

Først morro:

05052007304.jpg

Så ikke SÅ morro:

08052007312.jpg

08052007311.jpg

08052007309.jpg

Da er den borte i ubestemt tid. Håper det ikke tar for lang tid.

19052007326.jpg

• 1 month later...
Posted

Noen som vet litt om prisklasser på innerskjermer. altså blekket på innsiden av skjermen.

Fikk vite at den var urettelig, og at jeg må kutte å sveise.

Posted

Meget glad for at panseret berga ja...  :D De mente at det ville bli billigere å kappe innerskjermen for det ville bli så mange arbeidstimer på å rette. Tror du høggern skal ha mye for innerskjerm da?

Posted

trur ikkje innerskjerm er så dyr ny, trur jeg hadde kjøpt ny.... det er skitarbeid å stå på et huggri å skjære av en gammel innerskjerm :( :( :( :( :(

• 2 months later...
Posted

[move]GLADMELDING[/move]

Da har jeg enndelig fått en dato på når bilen blir ferdig... 17. september.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Da blir det montert klarglasslys og blinker levert av luxusline. Gleder meg som en unge til juleaften.

Legger ut bilder så snart jeg får bil og lagt inn bilder på daten.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

• 2 weeks later...
Posted

Det ble en ukes ventetid, når de fikk satt inn innerskjerm og skjerm osv. fikk de ikke start på den.

De tror det er noe med startsperra, men er usikker. Fikk ny time nå på mandag 24.09 så får se hva de finner ut av det.

Posted

Da har jeg fått bilen tilbake, og vært en tur til Stavanger med den! Å den fungerer superbra, Tur/retur på 41 timer med 168 mil kjørt og INGEN feil. Noe som jeg er fornøyd med ettersom bilen har stått ute på verkstedområdet i 5mnd. Noe småfiks igjen som jeg skal gjøre ettervært. Men bilder forteller mer enn ord så her kommer ett par:

28092007604.jpg

28092007579.jpg

28092007581.jpg

28092007585.jpg

28092007596.jpg

29092007639.jpg

Er nå glad og lykkelig.

Nå går turen ut for å skifte bakfanger og baklys. Mer bilder kommer:D:D:D:D

• 1 month later...
Posted

Da har jeg endelig fått på framfanger, "nye" baklykter, chrom skiltramme og vinterhjul på alufelger.

Hadde høyt bensinfprbruk, rundt 1,4 l/mil så jeg tok en sjangs på at det var lambdasonden som var gåen,

tok rett og har nå ett forbruk på rundt 0,8l/mil brukte 44liter tur/retur Trondheim-Østersund

Bilder kommer når jeg får lagt de inn på pcen, har mistet kabelen så kan ta litt tid.

• 2 months later...
Posted

Oioioi.... Lenge siden jeg har fått oppdatert dere på hva som skjer her oppe i det kalde midt-norge!!

Har kjørt en stund med en rar dunkelyd fra bakakslingen når jeg girer. Å det skulle vise seg at en vakker vinterdag på tiller, i trondheim ville ikke stjerna flytte seg mer. Det viser seg etter en stund at det er den indre drivknuta som har gitt seg og trenger å bli byttet ut. Så etter en stund med leting etter deler finner jeg ut at FrodeS har noe småsnacks liggende til meg.

Så han har styrt å hærjet med en bakstilling han hadde liggenes, å forklart å sendt bilder av hvordan ting er. Ordnet billig frakt gjorde han å! Så klokken 04.29 den 25.02 fikk jeg beskjed om at delene (2stk stikkaksler) ligger til avhenting på Nor-Cargo i Trondheim. Så inatt har jeg demontert og skrudd så blod å svette har fosset om hverandre.

Men selfølgelig var det ikke stikkakslingene. Dere kan nå se selv:

Diff_jpeg.jpg

Nr.107 har en veldig stygg slakke. Noe dere ser her:

Men igjen har FrodeS vært så hyggelig å sender ny diff opp til meg!

Så NÅ er "Drømmen" om Gol med benz en realitet igjen  :D

Ellers mens bilen har stått parkert i gården min, har jeg tatt ut alt av interiør og avduket ett søtt lite rusthull som blir sveiset ASAP og kabler er blitt trekt i kanaler og gjort skikelig. DVD spiller er innkjøpt, skjerm er på vei å tepper og matter er vasket ree å pene. Så nå blir bilen min skikkelig fin igjen.

Things To Do liste er nå:

-Lakke framskjerm

-Lakke framfanger

-Sveise rusthull

-Montere interiør

-Montere annlegg

-Fikse varmeapparat

-Montere nye puter til fjærene framme (Fra 3 til 1)

Håper å få denne tråde oppe å gå igjen med bilder osv etterhvert.

Mvh.

Fredrik

*Edit*

Link og bilde

• 3 weeks later...
Posted

Hmm... var ikke mye respons her. Kan fortelle at FrodeS har send nye stikkaksler, å at ett nytt rusthull ble oppdaget i bagsjerom.

Litt mere info kommer når bilen er montert sammen å kjører. Har også fått tenningslåsen i vranglås. Grrr.... Masse problemer på en gang, midt i min egen lille "krise" hjemme.

Mvh.

Fredrik

Posted

Veldig bra at FrodeS kunne hjelpe! Du får trøste deg med at når alt skrudd sammen igjen og stereo er montert kan du kose deg kraftig med bilen igjen. Jeg forresten tenkt på å kjøpe slike lykter som du har framme. Der er skikkelig fine :D