Geggi Posted May 14, 2007 Posted May 14, 2007 http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article452305.ece Føler meg litt flaksen i og med at bilen min sto ute over natten for en uke siden hos BOS Rogaland. Kjipt om airbagene og Comanden ble stjålet og med all herpinga i tillegg. Bor i nabolaget til BOS og skal definitivt sove på nåler fremover. Svina fortjener skambank! Quote
Thomas Madsen Posted May 14, 2007 Posted May 14, 2007 Kanskje trygt for meg å levere inn min hos BOS jessheim da... Svigers hadde bilen sin der, skinseter skåret opp, navi og mesteparten i dash borte.. Men så vidt jeg forsto var det også ei girkasse borte der da.. Quote
Håvard Bendiksen Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 Jeg har hatt inbrudd i bilene mine 3 ganger - samtlige ganger stod bilene i felles garasje med kameraovervåking. Det hjalp ikke så mye. Det beste er å ha god forsikring.. Det værste når slike ting skjer er likevel følelsen av komplett vrede. Jeg blir så eitrende sint over at noen tar seg til rette på den måten. Nå bor jeg heldigvis meget usjenert og trygt så mine biler sover godt om natten Quote
Geggi Posted May 18, 2007 Author Posted May 18, 2007 http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article454189.ece Quote
Håvard Bendiksen Posted May 18, 2007 Posted May 18, 2007 Dette er for grusomt!! Kan noen ringe Jack Bauer? Quote
-tur- Posted May 20, 2007 Posted May 20, 2007 Her er det bare en ting å si; parkere i låst garasje; og rett utenfor vinduet på jobb! Hadde bilen hos BOS to ganger i uken som har gått, men satte den ikke ifra meg natta over. Gikk på "ekspress" og fikk bilen med meg igjen etter en kort stund. Også noe å bruke fridagene på. Quote
Geggi Posted May 23, 2007 Author Posted May 23, 2007 De herjer ennå http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article456509.ece Må vel snart bli tatt? Jeg følte meg trygg siden jeg har alarm, men ikke nå lenger etter å ha lest hva som står i avisa. Hvordan gjør de det uten å trigge alarmen? Jeg våknet faktisk av lyder i natt og tenkte sporenstreks på denne banden, men så ingenting ved bilen som står rett utenfor soveromsvinduet. Sover på nåler om dagen. Quote
SigurdB Posted May 23, 2007 Posted May 23, 2007 Tør jeg spørre hvilken alarm du har geggi? Er i allefall en kjent sak at man kan koble fra sirene og blinklys ved og lage kortsluttning i sokkelen på blinklyset på defa alarmene. Quote
Thomas Madsen Posted May 23, 2007 Posted May 23, 2007 Tør jeg spørre hvilken alarm du har geggi? Er i allefall en kjent sak at man kan koble fra sirene og blinklys ved og lage kortsluttning i sokkelen på blinklyset på defa alarmene. Funker kanskje med MB sin også det da... OG sideblinklysene er jo ikke akkurat noe hokkuspokkus å få ut Noen som vet hva som vil skje hvis jeg tester ??? hehehe Quote
SigurdB Posted May 23, 2007 Posted May 23, 2007 tenkte du bare sprenger ei sikkring og får lyd og lys løs alarm Quote
Geggi Posted May 23, 2007 Author Posted May 23, 2007 Jo, jeg har også hørt om det med DEFA-alarmene og blinklysa. Jeg har original MB-alarm. Quote
Thomas Madsen Posted May 23, 2007 Posted May 23, 2007 Jo, jeg har også hørt om det med DEFA-alarmene og blinklysa. Jeg har original MB-alarm. Er orginal MB jeg også har.... Tror jeg ringer og sjekker med BOS først jeg.... Evnt om det er mulig å koble ut sideblinkers fra Alarmen... Regner med att det er den veien de kortslutter, de er jo bare å skyve fremover for så å klippe ledningen, mens resten må du ha tilgang til innenifra panser/bagasje.. Quote
Guest 2271 Posted May 24, 2007 Posted May 24, 2007 De herjer ennå http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article456509.ece Må vel snart bli tatt? Jeg følte meg trygg siden jeg har alarm, men ikke nå lenger etter å ha lest hva som står i avisa. Hvordan gjør de det uten å trigge alarmen? Jeg våknet faktisk av lyder i natt og tenkte sporenstreks på denne banden, men så ingenting ved bilen som står rett utenfor soveromsvinduet. Sover på nåler om dagen. Jeg passerte Forus v/bomstasjonen kl. 0215 på natta i går natt (altså den natta du våknet, Geggi! )... Da stod en Volvo XC70 Politi-Hundepatrulje på tomta utenfor BMW-forhandleren mellom "butikken" og E-39... Så det er folk som passer på for tiden..... Men - har du ikke hørt om historien fra Kristiansand....? Mannen som ble frastjålet diverse i bilen sin om natta, som stod på andre sida gata i forhold til Politistasjonen i byen? Som også hadde soveromsvinduet rett ved siden av der bilen stod.... Han hørte INGENTING.... Så alt er mulig, faktisk... Håper bare de får tatt disse folkene snart.... Quote
Håvard Bendiksen Posted May 24, 2007 Posted May 24, 2007 Nå ble jeg litt smånervøs her.. Er det så lett å sette alarmen ut av spill?? Jeg har også original MB-alarm. Håper Thomas finner ut av dette! Kanskje BOS ikke vil gi ut slik informasjon.. Quote
Thomas Madsen Posted May 24, 2007 Posted May 24, 2007 Ifølge BOS så går det ikke å kortslutte Alarm ved å ta blinklyset på orginalt installert Alarm.. Dette gikk for ca 15 år siden... Defa mente han også det ville være rart om alarmen var av nyere dato Quote
Håvard Bendiksen Posted May 24, 2007 Posted May 24, 2007 Hmm.. lurer på hvor min 1995-modell passer inn i dette 15-årsperspektivet.. Den er kanskje et grensetilfelle. Håper jeg er på rett side av grensen. Quote
CHARLIE Posted May 24, 2007 Posted May 24, 2007 Slik jeg har forstått dette, så er vi med gamle biler rimelig trygge for denne banden. Disse folkene er ute etter orginale og kostbare navigasjons-systemer og airbager fra helt nye og ekslusive biler. De ler vel bare av oss som kjører rundt i våre gamle "skrot-hauger" :lol: Quote
Geggi Posted May 25, 2007 Author Posted May 25, 2007 http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article457718.ece Se etter en litausk hvit Golf. Quote
Geggi Posted May 27, 2007 Author Posted May 27, 2007 Leste i tråden til Charlie og der leste jeg at vårt medlem Tor på Madla har hatt besøk av gjengen han også. http://www.mbentusiastklubb.com/index.php?option=com_smf&Itemid=110&topic=10578.165 Hva stjal de av deg da, Tor? Quote
Håvard Bendiksen Posted May 29, 2007 Posted May 29, 2007 Jeg vil gjerne ha skrothaugen min i fred, jeg. Selv om den ikke har navi. Den har tross alt en del stereo.. Quote
Geggi Posted July 26, 2007 Author Posted July 26, 2007 Håper bare de får tatt disse folkene snart.... Nå er endelig jævlene tatt http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article486879.ece Quote
Thomas Madsen Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 Jøss, dem tror det er bestillingstyveri.... helt uventet...... Og jeg som var sikker på att det var til eget bruk Quote
Håvard Bendiksen Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 Det er nok en fattig trøst, men det er jo fint at de ikke har knust ruter og ødelagt interiør i bilene de har tatt fra. Jeg har hatt innbrudd 3 ganger tidligere og samtlige ganger plukket jeg glassbiter i ukesvis etterpå. Men det er veldig oppløftende at politiet faktisk tar slike ting alvorlig. Det virker som om innbrudd i bil ikke er så prioritert hos dem. Quote
RunarV Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 Som om ikke det var nok...i skrivende stund jages en raner rundt husveggene dine Håvard Sjekk BT nett! Quote
Recommended Posts