Jump to content

Vær på vakt i Stavanger (Forus)!!

Geggi

Recommended Posts

Jeg har hatt inbrudd i bilene mine 3 ganger - samtlige ganger stod bilene i felles garasje med kameraovervåking. Det hjalp ikke så mye. Det beste er å ha god forsikring.. Det værste når slike ting skjer er likevel følelsen av komplett vrede. Jeg blir så eitrende sint over at noen tar seg til rette på den måten. Nå bor jeg heldigvis meget usjenert og trygt så mine biler sover godt om natten :D

Her er det bare en ting å si; parkere i låst garasje; og rett utenfor vinduet på jobb!  Hadde bilen hos BOS to ganger i uken som har gått, men satte den ikke ifra meg natta over. Gikk på "ekspress" og fikk bilen med meg igjen etter en kort stund. Også noe å bruke fridagene på.

De herjer ennå http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article456509.ece

Må vel snart bli tatt?

Jeg følte meg trygg siden jeg har alarm, men ikke nå lenger etter å ha lest hva som står i avisa.

Hvordan gjør de det uten å trigge alarmen?

Jeg våknet faktisk av lyder i natt og tenkte sporenstreks på denne banden, men så ingenting ved bilen som står rett utenfor soveromsvinduet. Sover på nåler om dagen.  :evil:

Tør jeg spørre hvilken alarm du har geggi? Er i allefall en kjent sak at man kan koble fra sirene og blinklys ved og lage kortsluttning i sokkelen på blinklyset på defa alarmene.

Funker kanskje med MB sin også det da...  :-( OG sideblinklysene er jo ikke akkurat noe hokkuspokkus å få ut :-)

Noen som vet hva som vil skje hvis jeg tester ??? hehehe

Jo, jeg har også hørt om det med DEFA-alarmene og blinklysa.

Jeg har original MB-alarm.

Er orginal MB jeg også har.... Tror jeg ringer og sjekker med BOS først jeg.... Evnt om det er mulig å koble ut sideblinkers fra Alarmen...

Regner med att det er den veien de kortslutter, de er jo bare å skyve fremover for så å klippe ledningen, mens resten må du ha tilgang til innenifra panser/bagasje..

Guest 2271

De herjer ennå http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article456509.ece

Må vel snart bli tatt?

Jeg følte meg trygg siden jeg har alarm, men ikke nå lenger etter å ha lest hva som står i avisa.

Hvordan gjør de det uten å trigge alarmen?

Jeg våknet faktisk av lyder i natt og tenkte sporenstreks på denne banden, men så ingenting ved bilen som står rett utenfor soveromsvinduet. Sover på nåler om dagen.  :evil:

Jeg passerte Forus v/bomstasjonen kl. 0215 på natta i går natt (altså den natta du våknet, Geggi! :) )...

Da stod en Volvo XC70 Politi-Hundepatrulje på tomta utenfor BMW-forhandleren mellom "butikken" og E-39... Så det er folk som passer på for tiden.....

Men - har du ikke hørt om historien fra Kristiansand....? Mannen som ble frastjålet diverse i bilen sin om natta, som stod på andre sida gata i forhold til Politistasjonen i byen? Som også hadde soveromsvinduet rett ved siden av der bilen stod.... Han hørte INGENTING.... Så alt er mulig, faktisk...

Håper bare de får tatt disse folkene snart....

Slik jeg har forstått dette, så er vi med gamle biler rimelig trygge for denne banden. Disse folkene er ute etter orginale og kostbare navigasjons-systemer og airbager fra helt nye og ekslusive biler. De ler vel bare av oss som kjører rundt i våre gamle "skrot-hauger" :lol: :lol: :lol:

• 1 month later...

Det er nok en fattig trøst, men det er jo fint at de ikke har knust ruter og ødelagt interiør i bilene de har tatt fra. Jeg har hatt innbrudd 3 ganger tidligere og samtlige ganger plukket jeg glassbiter i ukesvis etterpå.

Men det er veldig oppløftende at politiet faktisk tar slike ting alvorlig. Det virker som om innbrudd i bil ikke er så prioritert hos dem.