halvliter Posted December 28, 2020 Posted December 28, 2020 (edited) Chassisnummer: WDB2032041F191463 Har med jevne mellomrom høyrt denne lyden frå aircondition. Den er ikkje lik kvar gong, nokon gonger seinere andre gonger raskere. Den kommer og går, men varer bare rundt 30 sekunder til 1 minutt. Kor skal eg begynne å feilsøke ? Er det farlig å kjøre med denne lyden ? Edited December 28, 2020 by halvliter
halvliter Posted January 11, 2021 Author Posted January 11, 2021 Eg hadde nok ikkje brukt riktige søkeord, då eg prøvde igjen å søke nå fant eg dette, og ser ut som det er samme problem 😃
Sven Håkon Posted January 12, 2021 Posted January 12, 2021 Det er lenge siden jeg hjalp til med en slik jobb og husker ikke lyden som så hurtig som videoen din viser, men; Inni dashbordet på 203 er det flere slike små (5-10cm lange) armer/ledd på som åpner/lukker spjeldene for å styre luften hit og dit (se bilde under). Disse er - for å si det mildt - ikke så kraftig konstruert som de burde ha vært, og en veldig vanlig feil er at de knekker ved motor (sekskant-hullet) slik at de 'glepper' på denne i stedet for å dreie rundt. Jeg ville ha starta med å sjekke om det er disse - er det en/flere av disse er det ikke farlig å kjøre med, men klimaanlegget vil ikke fungere optimalt. 1
halvliter Posted June 2, 2021 Author Posted June 2, 2021 Takk for svar! Blei så vant til lyden at den egentlig glei inn litt i glømmeboka. Kor får eg tak i slike smådeler som dette, og kva søker eg etter ?
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now