Fredrik D. Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 heisann.... Fant et sett på finn her på finn med 17" AMG (C-klasse 202 look??? kanskje) Tenkte de kunne være noe på CE'n (C124) min som vinterhjul Tenkte å bytte de ut med 16" avantgarde felgene mine siden dekka er slitt, samme er dekka på 17" jg ser på, så nye dekk må jg ha uansett så tenkte på bytte alt md en gang. Kanksje noen her har no billige sett ligene, må ikke være mindre en 16" Har ikke ASD hvis noen lurer [vedlegget ble slettet av en administrator.] Quote
Frode Posted May 14, 2007 Posted May 14, 2007 Har kjørt med 17" piggfrie vinterhjul i flere år nå, da i dim 225/45-17, funker som bare det, men vinterdekk er ekstreme når det gjelder alder, etter 4-5 år så er de ikke stort bedre enn nye sommerdekk, da gummien er blitt så hard at lamell "virkningen" nesten er borte, så derfor må du ikke finne på å kjøpe brukte vinterdekk... Jeg kjørte Dunlop Winter Sport, det er ikke et dekk for den Norske vinter i nord da det er mer et typisk Europeisk vinterdekk for kjøring på motorvei på vinterstid, men det fungerte utrolig nok glimrende, ihvertfall de 2-3første årene. Nå har vi ikke mye snø og is her på vestlandet så de fungerer nok mye bedre her enn på vidda for å si det slik.... Dessuten så kommer det nye og mye bedre modeller hvert år så her gjelder det å følge med i tiden, er nesten som med data, neste år er det utdatert..!!.. Jeg ville satset på 215/45-17 piggfritt til 124 hvis jeg skulle kjøpt nye i dag, Nokian pleier å ligge helt der oppe når det gjelder kvalitet. Er det MYE snø og is så får du samme dim i pigg, noe vi ikke har på sørlandet... Lykke til i jakten. Quote
Fredrik D. Posted May 15, 2007 Author Posted May 15, 2007 takker for svar. Ja dt var i 215/45-17 dim jg hadde tenkt, synes felgene er åpne og greie i forhold til snø. Det sitter sommerdekk på felgene nå og de er ubrukelige, så dekkene skal jo av. Har også hørt at Nokian er bra. Har 16" vinterdekk nå og dt har vært rævva, ment fant jo ut grunnen når jg kom på verksted for å få løsnet låseboltene (mista dn lille dingsen), fikk beskjed om at de vinterdekka mine var sluttet å produsert for 6år siden så de var jo gammle og harde og ujevnt slitt når jg selv så etter...hehe Men får se litt ann er jo penger inne i bildet og for en elektrikker lærling på 18 så er dt lott short md dt.... Quote
Recommended Posts