Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, holder på og kjøpe meg en E kasse 2007 220 150 hk diesel, 280000km, fikk høre at bremsesystemet SBC ikke tåler mer enn 300000 trykk(pulseringer) før det blir noe galt som er kjempe dyrt og fikse, synes det hørers snodig ut. er det noe i det eller er det bare tøv. mvh Eddwin

Posted (edited)

Det er ei elektrisk pumpe på SBC. Denne skal skiftast eller overhalast etter ei tids bruk. Det er ikkje nødvendigvis så dyrt.

Men facelift har vel ikkje SBC?

Edited by Simen Arntsen
Posted

Hadde w211 2003 mod med dette bremsesystemet og når jeg hadde bilen på verksted,ikke merkeverksted da,så hadde de justert opp pumpen til å klare en stund lengre uten at det kostet meg noe 

Posted
7 hours ago, Oddcls said:

Hadde w211 2003 mod med dette bremsesystemet og når jeg hadde bilen på verksted,ikke merkeverksted da,så hadde de justert opp pumpen til å klare en stund lengre uten at det kostet meg noe 

 

Og viss du spør enkelte, f.eks Malerbakken, er dette omtrent like kriminelt som mord..

Det kan det og fort bli, viss bremsene sluttar å fungere fordi vedlikehaldsintervall på pumpa har blitt tukla med...

  • Like 1
  • 2 weeks later...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...