Jump to content

E-klasse 124 karosseri

Guest Terje

Recommended Posts

Guest Terje

Heisan

Er det noen forskjell på E-klassen fra 1990-1995?

Har veldig lyst på en 300 TDT 4matic, og vil gjerne ha med meg mest mulig moderne teknologi osv (antispinn, fjernbetjent sentrallås osv..)

Heisan

Er det noen forskjell på E-klassen fra 1990-1995?

Har veldig lyst på en 300 TDT 4matic, og vil gjerne ha med meg mest mulig moderne teknologi osv (antispinn, fjernbetjent sentrallås osv..)

Det kom facelift i 1990 og 1994. Motormessig er de relativt like. Katalysator ble standard på 1993-modellene. Fjernbetjent sentrallås kom som option på 94-modellen, men er enkelt å ettermontere. Det har vært snakk om endringer på 4maticen som gjør den mer holdbar på 92-modellen, men jeg kan ikke huske det har blitt bekreftet noen gang.

Kom ikke katalysator på Diesel før i 93...??, hhmm da lærte jeg noe nytt i dag og... :lol:

Det ble gjort mange oppgraderinger i 90/91 og en større oppgradering i 93/94, da også med forandring i utseende.

Du kan få alt det du vil ha, men det er vel få biler med såpass mye utstyr som ble kjøpt nye i Norge, og selv i dag så finner en de fleste bilene med godt utstyrsnivå i Tyskland.... :?

Antispinn hadde vel 124 i midten av 80 tallet som option, men det vel fjerntbetjent sentrallås som gjør at du bør se etter en 94-96 modell.

Når det gjelder generell holdbarhet så er 94-96 modell et godt valg, da er alle "barnesykdommer" rettet og de holder seg godt, selv i dag 11-13 år etterpå.... :P

Guest 1042

124 Diesel ble aldri levert med antispinn. Kun Bensin med rekke 6 og V8.

ASD derimot ble de levert med som ekstrautstyr. ASD er det samme som difrensialsperre. Fungerer sånn at det alltid er 30% sperrevirkning, og ved hjulslipp i hastigheter under 30 km/t (ca. avhenger av årsmodell) vil sperren slå inn og låse opptil 100%