Tjærand Matre Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 Har en haug med strømledninger (de små tynne) som har fått brudd. Hva er den beste måten å spleise de på? Jeg vil ikke trekke nye da de går over taket i G-vogna mi. Bruddene skjer i en overgang mellom kaross og bakdør så de må skjøtes med noe som tåler å bli dratt i. Forslag? Quote
Frode Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 Lodde inn ny ledningstump og så sette på krympestrømpe etterpå..... stort sett alt som har med klemkoblinger å gjøre er døfødt i en slik situasjon... Jeg driver å kobler på mitt anlegg nå og jeg prøver å lodde alt jeg kan, slik at jeg unngår noe tull senere, det jeg gjør er at jeg trer innpå krympestrømpen i rett dimensjon, trer den løst innover, lodder ferdig og trekker krympestrømpen lett tilbake over loddestedet og bruker en liten gass brenner slik at alt blir tett og fint.... Husk å legge et lite tøystykke under der du lodder slik at du ikke har loddetinn over hele bilen.... og så kan du investere i et ekstra sett med hender, 2 stk er som regel for lite så alt i fra nese til tenner er tatt i bruk med hell.... Quote
Håvard Bendiksen Posted July 6, 2007 Posted July 6, 2007 Ekstra hender? Er det ikke det man har lillebrødre for da? Quote
Recommended Posts