Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en haug med strømledninger (de små tynne) som har fått brudd. Hva er den beste måten å spleise de på? Jeg vil ikke trekke nye da de går over taket i G-vogna mi. Bruddene skjer i en overgang mellom kaross og bakdør så de må skjøtes med noe som tåler å bli dratt i. Forslag?

Posted

Lodde inn ny ledningstump og så sette på krympestrømpe etterpå..... stort sett alt som har med klemkoblinger å gjøre er døfødt i en slik situasjon... :P

Jeg driver å kobler på mitt anlegg nå og jeg prøver å lodde alt jeg kan, slik at jeg unngår noe tull senere, det jeg gjør er at jeg trer innpå krympestrømpen i rett dimensjon, trer den løst innover, lodder ferdig og trekker krympestrømpen lett tilbake over loddestedet og bruker en liten gass brenner slik at alt blir tett og fint.... :P

Husk å legge et lite tøystykke under der du lodder slik at du ikke har loddetinn over hele bilen.... og så kan du investere i et ekstra sett med hender, 2 stk er som regel for lite så alt i fra nese til tenner er tatt i bruk med hell.... :lol:

• 1 month later...