Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg synes lysene mine er litt høye,er liksom ingen markert kant fremfor bilen der nærlys "slutter".Er det en avansert affære da jeg ikke har instruksjonsbok eller finner arbeidet på YouTube 

Posted

Det er enkelt å justere lysene, men ikke alltid så lett å få dem riktig innstilt - det beste er å få hjelp av noen som har en lysmåler (eller hva de nå heter), altså et stativ som monteres foran bilen for å stille lysene etter.

 

Det finnes også instruksjoner for hvordan du kan stille dem sånn noenlunde inn selv også. Husker ikke hvordan de er, men typ 'parker '10m foran en vegg og still øverste lyskant til x cm over bakken'. Google litt rundt dette for å se om du finner noen tips dersom alternativ 1 ikke er mulig å få til.

 

Jeg fant forresten denne instruksjonen for hvordan du kan foreta selve justeringen tidligere:
 

1320740173_Screenshot2020-12-11at13_53_08.thumb.png.299ec16fb326f2cc70389478d58a2f31.png

 

Nærlys:

(A) Horisontal justering

(B) Høydejustering

 

Fjernlys:
(C) Høydejustering

 

 

  • Like 1
Posted

Du skal ha 1% fall på lyset på ein sånn lav bil. Dvs viss du står i vater på underlag i vater, måler du opp til lyset heilt inntil bilen, og på veggen du lyser på. Forskjellen skal vere minus 1 cm pr meter.

Viss du har streklaser kan du måle på bilen, og merke på veggen, så blir det lettare å måle rett

  • Like 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...