Oddcls Posted December 10, 2020 Posted December 10, 2020 Jeg synes lysene mine er litt høye,er liksom ingen markert kant fremfor bilen der nærlys "slutter".Er det en avansert affære da jeg ikke har instruksjonsbok eller finner arbeidet på YouTube
Sven Håkon Posted December 11, 2020 Posted December 11, 2020 Det er enkelt å justere lysene, men ikke alltid så lett å få dem riktig innstilt - det beste er å få hjelp av noen som har en lysmåler (eller hva de nå heter), altså et stativ som monteres foran bilen for å stille lysene etter. Det finnes også instruksjoner for hvordan du kan stille dem sånn noenlunde inn selv også. Husker ikke hvordan de er, men typ 'parker '10m foran en vegg og still øverste lyskant til x cm over bakken'. Google litt rundt dette for å se om du finner noen tips dersom alternativ 1 ikke er mulig å få til. Jeg fant forresten denne instruksjonen for hvordan du kan foreta selve justeringen tidligere: Nærlys: (A) Horisontal justering (B) Høydejustering Fjernlys: (C) Høydejustering 1
Simen Arntsen Posted December 11, 2020 Posted December 11, 2020 Du skal ha 1% fall på lyset på ein sånn lav bil. Dvs viss du står i vater på underlag i vater, måler du opp til lyset heilt inntil bilen, og på veggen du lyser på. Forskjellen skal vere minus 1 cm pr meter. Viss du har streklaser kan du måle på bilen, og merke på veggen, så blir det lettare å måle rett 1
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now