Guest 2271 Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 Da har jeg ikveld utført en årvåken borgers plikt og gode gjerning.... 60-åring promillemistenkt Jeg var på butikken i nærheten av der jeg bor i Stavanger (nærmere bestemt Madla), da jeg observerte en "mistenkelig" person (delvis blodsprengte øyne) og nærmest inhalerte dunsten av dennes tidligere inntak av "vanedannende" fludium. Jeg stod foran han i køen i kassen, da jeg ble oppmerksom på han. Jeg syntes det var litt rart at han kjøpte kun 1 stk 1/2 liter boksøl, så jeg fulgte med da han gikk ut.. Neimen hadde jeg ikke rett - han satte seg i bilen sin og kjørte... For å gjøre historien kort - jeg la meg på hjul på behørig avstand, ringte Operasjonssentralen ved Rogaland Politidistrikt, og hadde den kvinnelige operasjonslederen på telefonlinjen i kun 3-4 minutter, før 2(!!) uniformerte patruljebiler dukket opp fra hver sin kant mot rundkjøringen som vi også var på vei til, på toppen av Ullandhaug/Madlamarkveien... Jeg må skryte av Politiets lynraske respons på henvendelsen med påfølgende utrykning som førte til at mistanken ble bekreftet... I Stavanger vil det fra i dag være en spesiell mann mindre, rullende rundt på veiene noen år framover.... Quote
Enebakk Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 =D> =D> =D> Det hvar flått gjort de har ikke noe ute på veien å gjøre. Quote
Geggi Posted May 11, 2007 Posted May 11, 2007 Bra innsats og velkommen i "klubben". Har bidratt til at hvertfall 5 stykker har blitt tatt. Flesteparten mens jeg har kjørt taxi nattestid, men hadde en på vei til jobb for 1 måned siden også. Den "beste" var han som stjal en containerbil ved Viking stadion for noen år siden som jeg møtte ved 03-tiden en natt. Jeg stusset over å møte en slik bil midt på natta og ble liggende bak den innover på rv 44 mot Stavanger. I Hinnasvingene la han ned 50 meter med autovern og gnistregnet haglet mot meg. Så stoppet han midt i veien, og mens jeg stod stille bak han med politiet på tråden så setter han lastebilen i revers og da fikk jeg nok (han skulle skremme meg tydeligvis....noe han klarte med glans). Jeg fikk snudd bilen og kjørte vekk. Møtte politiet rett etter og de fikk raskt kontakt med galningen, men så skjedde det som er det morsomste. Han klarte å holde politibilen bak seg og prøvde å unnslippe gjennom en undergang for fotgjengere ved Mariero (ved Motorcompaniet). Historien endte med at han kilte seg skikkelig fast og ble sittende inne i førerhuset da dørene ikke kunne åpnes. Viking Redningstjeneste fikk trukket bilen ut igjen og det ble noen bra bilder i avisa Var en stund snakk om at jeg måtte vitne i rettsaken men slapp heldigvis det. Quote
Guest 2271 Posted May 11, 2007 Posted May 11, 2007 Bra innsats og velkommen i "klubben". Har bidratt til at hvertfall 5 stykker har blitt tatt. Flesteparten mens jeg har kjørt taxi nattestid Kjører du taxi enda, Geggi? Forøvrig en bra histore!! Quote
Stjernedama Posted May 11, 2007 Posted May 11, 2007 Da har jeg ikveld utført en årvåken borgers plikt og gode gjerning.... =D> Hadde det enda vært fler som gjorde slikt kunne vi vært spart for mange tragedier i trafikken. Quote
Geggi Posted May 11, 2007 Posted May 11, 2007 Kjører du taxi enda, Geggi? Nei, ga meg for snart 3 år siden. Kjørte fra 91-04 på helgebasis (ekstrajobb). Hadde en psycho i baksetet som ranet meg og etter det kjørte jeg i 8-9 måneder men det ble ikke så kjekt lengre som det var før hendelsen. Savner kjøringa endel ennå. Quote
Guest 2271 Posted May 11, 2007 Posted May 11, 2007 Kjører du taxi enda, Geggi? Nei, ga meg for snart 3 år siden. Kjørte fra 91-04 på helgebasis (ekstrajobb). Hadde en psycho i baksetet som ranet meg og etter det kjørte jeg i 8-9 måneder men det ble ikke så kjekt lengre som det var før hendelsen. Savner kjøringa endel ennå. Da er det bare å komme seg ut og gjøre et helhjertet nytt forsøk (og sørg for å væpne deg med pepperspray, eventuelt andre "hjelpemidler"!!) Jeg kjører i Agder Taxi enda jeg - har gjort det nå i 4,5 år... Det har blitt litt mindre kjøring i det siste da.. Men det er fordi jeg trives mer med å jobbe som dørvakt i Kristiansand (vel-jobber ikke for den lønna der, akkurat....)... Quote
Geggi Posted May 11, 2007 Posted May 11, 2007 Nei, når det ikke er så kjekt å kjøre lenger så gidder jeg ikke. Var kjekkere når jeg var lykkelig uvitende om hva som skulle komme til å skje. Selv om jeg hadde drøssevis med andre ubehageligheter i løpet av alle de årene jeg kjørte så tok det kaka å sitte i førersetet med en skrikende krakilsk narkokropp i baksetet som skulle skyte meg. Det er en lang historie som jeg tror jeg har fortalt tidligere her på forumet, men fyren har tidligere sonet for drap på en svirebror og drapsforsøk på sin egen mor. Quote
Recommended Posts