Frank Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 Har hørt rykter om at en Ny E klasse skulle komme til slutten av 08 2010 er jo mer i tråd med antall år mellom modeller i MB?
Stjerneglis Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 Synes nesten dette ser mer ut som den nye C-klassen jeg. Bilen er altfor liten til E-klassen å være. Hvor gamle er disse bildene?
Frank Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 Synes nesten dette ser mer ut som den nye C-klassen jeg. Bilen er altfor liten til E-klassen å være. Hvor gamle er disse bildene? Det har du jaggu rett i, disse er vel fra i vinter
FrodeS Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 Har hørt rykter om at en Ny E klasse skulle komme til slutten av 08 2010 er jo mer i tråd med antall år mellom modeller i MB? Blir ikke slutten av 08 litt tidlig for ny E ? Den nåværende har jo bare såvidt blitt facelifta. Jeg syns ikke det ser ut som en c-klasse. På frontlyktene så kan det se ut som det er skille mellom indre og ytre. Et rett skille også, slik det er spådd at det skal bli.
Frank Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 Har hørt rykter om at en Ny E klasse skulle komme til slutten av 08 2010 er jo mer i tråd med antall år mellom modeller i MB? Blir ikke slutten av 08 litt tidlig for ny E ? Den nåværende har jo bare såvidt blitt facelifta. Jeg syns ikke det ser ut som en c-klasse. På frontlyktene så kan det se ut som det er skille mellom indre og ytre. Et rett skille også, slik det er spådd at det skal bli. 210 fikk facelift i 2000 og gikk ut i 2002, men jeg er enig, 08 høres tidlig ut. Derfor har jeg tatt hva jeg har hørt med en klype salt
Thomas Madsen Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 Syntes det ligner C klassen jeg, nå er det jo ikke "100%" ferdigbiler som kjører rundt sånn da...
Olav Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 Linjene er forholdsvis like W204, men det er en betydelig større bil. Så det er nok W212 ja. Ifølge Auto-bild kommer den i 2009, det gir W211 en levetid på 7 år, det samme som W210. http://www.autobild.de/erlkoenige/neuheiten/artikel.php?artikel_id=8729
Thomas Madsen Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 Fronten Bra.. Rompa ???? ligner litt på Skabb spør du meg men..
Stjernedama Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 Jeg likte hele bilen jeg. Syntes fronten var egentlig ganske rå.
Guest 2271 Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 Jeg likte hele bilen jeg. Syntes fronten var egentlig ganske rå. Jeg fikk våte øyne da jeg så linjene på den bilen.... På den tiden bør vel total-beholdningen ha øket litt her i heimen, og veien til en slik bil kan vel ikke være så ALTFOR lang da......?
Trond N Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 kan være de fremskynder ny E klasse da salgstallene ikke har stått helt til forventningen tror det var mange med rustproblemer på 210 som falt av lasset samtidig som c klasse gikk forbi e-klasse i volum salg kan dette være grunn til at ny e-klasse kommer før forventet
Thomas Madsen Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 Kan jo også være att de nå skal teste, teste og teste enda litt til.... og enda litt til før dem slipper den da... med tanke på å ungå småting osv som har vært brysomt for både 210 og 211 Samt rust
Håvard Bendiksen Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 Har det vært noe særlig "plukk" med 211? Må innrømme at jeg ikke har hørt noe som helst om den bilen annet enn at den er fin å kjøre og fin å se på. Jeg har bortimot sverget på å skaffe meg en slik en gang jeg får råd fordi jeg liker utseendet så godt, men jeg holder den seg like godt som mine gamle w124'ere?
Geggi Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 Var litt klatt med de første med det bør være safe å kjøpe dem også nå da BOS har hatt aksjoner og rettet opp på dette. Var safe fra 10/03 mener jeg å huske.
Håvard Bendiksen Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 Når jeg tenker meg om satt jeg på med en drosje i Oslo for et par (++) år siden. Sjåføren sa at det hadde vært mye elektrotull med hans bil. Falske feilmeldinger og slikt.
Håvard Bendiksen Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 -- digresjon -- Mye det samme som med Actros kanskje? De første Actrosene var i mange tilfeller rene lysshow:) -- digresjon slutt --
Stjerneglis Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 Har det vært noe særlig "plukk" med 211? Må innrømme at jeg ikke har hørt noe som helst om den bilen annet enn at den er fin å kjøre og fin å se på. Jeg har bortimot sverget på å skaffe meg en slik en gang jeg får råd fordi jeg liker utseendet så godt, men jeg holder den seg like godt som mine gamle w124'ere? Du har nok ikke hørt noe fordi det er ikke noe å høre... Taxieierne er som regel de første til å hoppe på de nye modellene. De kjører mye og hardt og opplever derfor alle barnesykdommene som kan oppstå. De sier også mye rart, og man skal ta ting med en klype salt. Det påstås f.eks at en del taxieiere har gått over til Volvo V70 pga av alle feilene med E-klassen. Det er bare å ta et raskt søk på nettet selv så finner man ut hvor godt Volvo V70 har gjort det på diverse feilstatistikker rundt omkring
Håvard Bendiksen Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 Jeg skjønner ikke helt fascinasjonen for svenske biler:) Det er kanskje et par modeller som er i nærheten av å ha designen inne, men ingen kommer i nærheten av W211.
Geggi Posted May 17, 2007 Posted May 17, 2007 En taxieier jeg kjenner byttet fra MB til V70 forrige gang han skulle ha ny "pengebil", men er nå tilbake med 211. Han opplevde endel krøll med bilen, dårlig service på Bilforum på Forus samt VANNVITTIGE servicepriser.
Håvard Bendiksen Posted May 18, 2007 Posted May 18, 2007 NÅ kom jeg plutselig på at jeg har en x-kollega som er har blitt drosje-eier. Kanskje jeg kan spørre ham om erfaringer? I går traff jeg forresten en kompis som kjøpte seg en 2003 W211 220cdi i Kristiansand forrige uke. Svart med svart skinn, Command og greier.. jeg har SÅÅÅ lyst på en slik en:) Jeg stusset litt på prisen; 320.000 kr. Det betyr at bilen har tapt over halve verdien på 4 år. Kjipt for han som solgte den
Geggi Posted May 18, 2007 Posted May 18, 2007 Uff, det er ting jeg helst ikke vil tenke på Var den gått langt? Fint holdt?
Håvard Bendiksen Posted May 18, 2007 Posted May 18, 2007 Den var gått 92.000. Jeg fikk ikke tid til å se på bilen siden det tross alt var 17. mai og ungene fløy rundt som om de plutselig hadde blitt utstyrt med propeller, men han sa at bilen så fullstendig strøken ut.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now