BlackBird Posted December 6, 2020 Posted December 6, 2020 Hei! Er nybakt eier av en brukt Vito 122 W639 og er derfor ikke så altfor godt kjent med disse modellene. I det siste har jeg opplevd at det kommer en liten vibrasjon ved pådrag og når jeg slipper gassen. I tillegg er vibrasjonen merkbar ved hastigheter over 100km/t. Ved jevn lovlig fart er det helt fint. I tillegg kommer det en hvinende/pistrende lyd ved lavt turtall og lav fart (lager?) fra samme område. Ellers er jeg meget godt fornøyd med bilen. Håper det er noen her som kan gi meg tips om hva problemet kan være? Setter også pris på anbefalte verksteder/spesialister for reperasjon/bytte av mellomaksel med et akseptabelt pris estimat. På forhånd takk.
Hans Kåre Isdal Posted December 7, 2020 Posted December 7, 2020 kan vera mellom aksel lageret og oppheng. men kjenner ikkje desse bilene eg heller, men om det er bakhjulls drift så er desse delen slitedeler. 1
BlackBird Posted December 10, 2020 Author Posted December 10, 2020 Takk for svar. Det er kun bakhjulstrekk å få på disse V6erne. Tenkte å høre her før evt verksted så setter pris på innspill på årsak til lyd og vibrasjon.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now