Wildhagen Posted December 6, 2020 Posted December 6, 2020 Hei folkens! Så, jeg synes min 2003 c200 kompressor gikk litt dårligere enn vanlig. . Så jeg brukte feilkode leseren fra biltema, som fulgte med bilen. Den sa feiltenning på sylinder 4. Så jeg bytta plass på coilene på 3 og 4,for og se om det var problemet. Startet bilen, og bestemte meg for og ta en kaffe før prøvekjøring. Skrudde på dekselet over coilene, og gikk inn og tok meg kaffe. 1 time senere, starter jeg bilen igjen. Og den går å 3 sylindere.. Jeg plugger i feilkode leseren, og ca 1 minutt etter start, stoppet bilen. Når jeg da skrur av dekselet, så oppdager jeg at ene kabelen til coil nummer 3,har kommet i klem 🤦♂️ Og når jeg skrur av coil nummer 3,er den varm, og er sprekt, ut av sprekken var det smeltet plast, som på dette tidspunktet hadde stivnet igjen. Ingen tegn til at det har vært No kortslutning på kontaktpunktet der kabelen lå i klem. Nå starter den ikke, og det kommer opp feilmelding på girkassa på dashbordet. Og feilkode leseren får ikke kontakt. Noen som har noe formening om hvordan jeg fikser dette? Holder det og bytte coil? Evt hva kan ha skjedd?
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now