Jump to content

Hva slags felger og dekk har du?

Guest amorino

Recommended Posts

Guest amorino

1. Hva slags felger og dekk har du?

2. Hvordan synes du det påvirker dine kjøreegenskaper?

3. Er du fornøyd med dekkene dine?

4. Uavhengig av økonomi, familiebil, last m.m. - hva ville du helst kjøpt av felg og dekk? Legg gjerne ved bilde!

Mine svar:

1. 17" (tror det er Avantgarde?)

med Sportiva (lagd av Continental) 215/45

2. Bilen sitter greit på veien og i svingene, litt hard gummi kan det føles som?!

3. Er ikke fornøyd med dekkene som ble kjøpt i fjor, synes de støyer for mye og er litt kjipe mht retningsstabilitet

4. 18" skrudde Carlson med Goodyear F1

Guest Trond Roald

1. Jeg kjører på originale 17" felger med 7,5" bredde foran

og 8,5" bredde bak.kjører på michelin 225/45 foran og

har montert på i dag pirelli pzero rosso 245/40 bak.

2.synes bilen er helt topp å kjøre.merker hull og ujevnheter godt,

men, synes det fungerer bra.dette er originalt levert på bilen.

3.Jeg synes michelin er kjempe bra.bra holbarhet og lite støy.

pirelli dekkene virker også grei.

4.har veldig lyst på amg design 4 i 18".

amgcopy1%20004_Thumb.jpg

bilde er "look",men vil ha originale amg.

Guest T.A.S

1) Koya magic m/ 245/45 18 foran og bak, Falken dekk

2) i forhold til de gamle 19" tommera med 245/35 19 m/toyo, er det kjempe bra. går opp til 19 eller 20 til neste sommer tenker jeg,.

3) veldig fornøyd

4) bp01-magic.jpg

disse har jeg nå, og er usikker på hva jeg vil kjøpe neste gang, men M5 eller Alpina hadde vært tøft..

Guest Geggi

Trond: Var ikke den felgen du hadde bilde av der akkurat lik den typen som Ronnie W. hadde på Brabusen? Altså Brabus felg...? :roll:

Trond: Var ikke den felgen du hadde bilde av der akkurat lik den typen som Ronnie W. hadde på Brabusen? Altså Brabus felg...? :roll:
Geggi da - de er jo totalt ulike! Slik ser Brabus VI ut:

brabus_monoblock62.jpg

Mine svar forøvrig;

1. 7.5x17" RH "AMG Styling I-look" med Goodyear Eagle F1

2. Ingen forskjell fra tidligere

3. Nei - dårlig grep og mye sporing

4. Usikker på dekk' date=' men muligens noe fra Bridgestone eller Continental. Hva gjelder felger ville jeg valgt noen av disse:

[img']http://www.wheelspecs.com/specs/images/WheelModels/carlsson_16.png[/img]

Carlsson 1/6

clk_alshain.gif

MB Alshain (SportCoupé)

slk_phoenice.gif

MB Phoenice (R170 SLK Kompressor)

brabus_monoblock62.jpg

Brabus Monoblock VI

ceginus.gif

MB Ceginus (190 EVO II)

Guest GammelGul

Mercedes 8-hulls med General 205/65x15

Presis og fin

Ja, støysvake, komfortable og slitesterke

4. Uavhengig av økonomi, familiebil, last m.m. - hva ville du helst kjøpt av felg og dekk? Legg gjerne ved bilde.

Slik:cb_1_b.JPG

Muligens i 16" med komfortable Michelin eller yokohama dekk.

Guest Hav

Mercedes 8-hulls med General 205/65x15

Presis og fin

Ja' date=' støysvake, komfortable og slitesterke

4. Uavhengig av økonomi, familiebil, last m.m. - hva ville du helst kjøpt av felg og dekk? Legg gjerne ved bilde.

Slik:[img']http://i11.ebayimg.com/03/i/03/f4/72/cb_1_b.JPG[/img]

Muligens i 16" med komfortable Michelin eller yokohama dekk.

-----------------------------------------------------------------------

Jeg kjørte først med standard 15" på min w202, men så ville jeg prøve litt større felger. Kjøpte 17" med 10x kant og 9x. Bilen fikk bedre balanse etter det jeg følte, men selvfølgelig sporet en god del visse steder.

Nå har jeg bestilt Helkromme felger fra tyskland 18" 8,5x kant, men skal kjøpe dekk fra norge. Noen som kan anbefale noen dekk? Toyo? Nokian? Et sted i Oslo eller omegn hvor jeg kan hente de også.

(NB! bilder av felgene kommer snart..)

Mvh

Hav

Guest amorino

Gi i hvert fall blaffen i Sportiva! Jeg har meget god erfaring med GoodYear Ventura - men de tror jeg bare finnes i max 16"?

Guest Kristian T

1. Jeg kjører med 8*17 Lorinser med 225/45 dekk. Husker ikke helt navnet på dekkene. Continental som lager de iallefall.

2. Bilen er nydelig på motorvei og på fint veidekke. Godt grep i svinger, men kan bli litt hard over ujevnheter.

3. Er greit fornøyd men kunne ønsket meg noen bedre dekk.

4. Samme felgene som jeg har, kanskje i 18" med noen gode dekk.

1. noe uorginale 211 e-klasse-look. 17"/8". Toyo T1-R 225/45-17.

2. Negativt overrasket i forhold til 235/40-17 jeg hadde i fjor. Det sporer noe mer, men bråker mindre. Sporingen er fortsatt veeeeldig liten i forhold til ALT annet jeg kjører, selv med orginaldimensjoner.

3. Absolutt. Støyer mindre enn forventet, og selv om jeg sa "negativt overrasket" over, er det bare fordi disse er noe dårligere enn de jeg hadde i fjor. De er fortsatt veldig bra.

4. Jeg kjøpte de jeg ville ha, jeg. Noe mer enn 17" vil jeg ikke ha, og 225 er passe bredde, syns jeg. Skulle jeg brukt mer penger, kunne jeg kanskje lagt i noen dyrere dekk, men de jeg har nå skal være bra, de.

Guest Entusiast

Bestilte bilen med originale piggfrie vinterdekk og 16 toms originale avantgarde 5 ekers (enkel) med 225/55, samt 245/45 profil på 17 toms som er originale 5-dobbelteike design.

Forskjeller når jeg bytter fra vinter til sommerdekk er minimal. Bilen sporer ikke i det hele tatt uansett dekk og komforten med airmatic holder seg på samme nivå. Til og med støynivået er meget bra i begge tilfeller.

Jeg merker stor forskjell på svingegenskapene dog. 245 dekk foran og bak sitter bra. På BMW's nye 5 serie sporer 245 dekk merkbart :lol: , men det er umerkelig på W211. Nå har jo W211 3,2 parameterstyring som standard.

Har kjørt tilsvarende bil med mindre motor og uten luftfjæring med 18 toms. Den hadde ikke parameterstyring heller. Da merket man litt mer sporing og litt stivere gange.

047.jpg

Vet ikke fabrikat på felgene, men dimensjonen er 17", 8" bredde. De er ikke tredelte, og skruene rundt er fake, men jeg liker designet.

Dekkene er Kuhmo KH11, 235/45/17

Flere bilder av bilen med hjulen finner dere på linken i signaturen min.

Har ikke satt de på store prøver ennå, men bremseegenskapene er en stor forbedring i forhold til Continental-dekkene jeg hadde før (16").

Grepet i svinger osv har jeg ikke turt å finne grensen for ennå, men de er stabile og sporsikre.

Godt fornøyd når jeg endelig fikk riktig lufttrykk, endte opp med 40 foran og 42 bak. Da forsvant sporingen og de ble mer direkte i responsen. Syns også at støynivået er behagelig lavt, og komforten forøvrig er like gode som på de piggfrie vinterdekkene. Det eneste jeg ikke er så glad for er at dekken blir litt urunde når bilen har stått stille en dag eller to. Bilen rister litt de første par kilometrene.

4. Uavhengig av økonomi, familiebil, last m.m. - hva ville du helst kjøpt av felg og dekk? Legg gjerne ved bilde!

Er egentlig godt fornøyd med det jeg har så langt.

8 x 18 Miglia Action med 225/40-18 Dunlop SP 9000

http://www.1000miglia.de/html/action.html

Fast i fisken, ekstremt godt veigrep både på tørt og vått, bra retningsstabilitet, ørlite sporing i forhold til orignial dimensjon.

Veldig fornøyd, lavt støynivå, minimalt med sporing, ekstremt bra på vått føre og generellt god sidestabilitet.

BBS RH 8,5 x 19 med 225/35-19 fremme og 9,5 x 19 med 245/30-19 bak, innpress 38mm fremme og 35 bak..... 8)

http://www.bbs-ag.com/content/a2v_imgfolder/raedergross/zoom/CH

Guest Brabus

1: Jeg har Carlsson 10x19 tommersfelger med Michelin Diamris 285/45 R19 på.

2: Sporer selvfølgelig litt men ikke så mye man tror 285 skulle spore. Jeg legger ikke lengre merke til at det sporer men hører andre som kjører biln sier at den sporer litt.

3: Er veldig fornøyd med dekkene. De sitter godt i svingene er ganske støysvake. Man får selvfølgelig av og til litt vannplaning med så breie dekk når dekkene er litt slitt men det går bra så lenge man er obs på at det kan skje. Eneste negative med dekkene er levetiden. De slites fort.

4: Kunne tenkt meg 20 tommere men når jeg kjenner hvor stiv bilen min er nå med senking og 19 tommere så tør jeg ikke tenke å gå opp på 20 tommere. Bilen skal tross alt kunne kjøres.

Jeg har ATP 5-razze 8X17" med Dunlop SP9000 225/45-17 foran og 245/40-17 bak

Mine kjøreegenskaper forandrer seg ikke :wink: , bilens derimot forandrer seg mye. Stivt, stumpete, sporete og mye støy. Er veien slett og fin er det en drøm og kjøre med, sitter som støpt i svingene :twisted: På sporete dårlige veier er det slitsomt og kjøre med :(

Jeg er fornøyd med grep på våt og tørr vei, slitestyrke og utseende. Jeg synes derimot de har for mye støy! Må bytte foran nå og har 2 stk Fulda Extremo dekk liggene jeg skal prøve. Fikk de så billig at jeg ikke hadde råd til å si nei. Kan komme tilbake med rapport!

Da hadde det blitt turbinfelgene til SLR'en i 19" med Dunlop sportmaxx 225/35-19 foran og 245/30-19 bak. Da snakker vi hjul på C180 tenker jeg :lol:

439298.jpeg

Guest Tin Nguyen

Jeg er fornøyd med grep på våt og tørr vei' date=' slitestyrke og utseende. Jeg synes derimot de har for mye støy! Må bytte foran nå og har 2 stk Fulda Extremo dekk liggene jeg skal prøve. Fikk de så billig at jeg ikke hadde råd til å si nei. Kan komme tilbake med rapport!

[/quote']

Jeg kjenner en som hadde en S210 med slike dekk i 16", og han syntes de bråkte for mye... Bare sånn at du ikke blir for skuffet :wink:

Jeg er fornøyd med grep på våt og tørr vei' date=' slitestyrke og utseende. Jeg synes derimot de har for mye støy! Må bytte foran nå og har 2 stk Fulda Extremo dekk liggene jeg skal prøve. Fikk de så billig at jeg ikke hadde råd til å si nei. Kan komme tilbake med rapport!

[/quote']

Jeg kjenner en som hadde en S210 med slike dekk i 16", og han syntes de bråkte for mye... Bare sånn at du ikke blir for skuffet :wink:

Kostet meg 800 kroner dekket, så går nok bra :wink: Har sittet på i en bil med slike dekk, og synes ikke at bråkte nevneverdig.

Guest amorino

--------------------------------------------------------------------------------

http://www.finn.no/finn/bap/object;pdc=1115384250440?finnkode=5303410&sid=9axWJ7uWC795638&pos=611

Sitat:

tre parr fabriks nye felger bolt dim 5x112 passer til 95% alle mercedes modeler fins i 18,19,20. selges kr 13.000perr sett.

8,5X 5X112 ET35 .ops felgene er fabriks nye i kartong..

Ville du kjøpt hjul av denne karen??? Han er tydeligvis 4 år!! Jeg er nå ganske sikker på at de ikke er orginale heller jeg da! :shock:

Guest Espen
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.finn.no/finn/bap/object;pdc=1115384250440?finnkode=5303410&sid=9axWJ7uWC795638&pos=611

Sitat:

tre parr fabriks nye felger bolt dim 5x112 passer til 95% alle mercedes modeler fins i 18' date='19,20. selges kr 13.000perr sett.

8,5X 5X112 ET35 .ops felgene er fabriks nye i kartong..[/i']

Ville du kjøpt hjul av denne karen??? Han er tydeligvis 4 år!! Jeg er nå ganske sikker på at de ikke er orginale heller jeg da! :shock:

4 år pga hva?

Guest Michael

Når det først er snakk om slike turbinfelger, stusser jeg på at på venstre side av bilen går eikene på felgene rett vei, men på høyresiden vil eikene på en måte gå ''feil'' vei... :?

Tenk deg at det er en propell, luften vil blåse fra bilen på venstre side, og på høyresiden vil luften suges inn...

Har stusset på dette mange ganger når jeg ser biler med vridde turbin eiker, ser flott ut på venstre side, men rart på høyre...

Merkelig at ikke produsentene lager høyre og venstre felger når det gjelder slike felger :cry: for det er flotte felger til enkelte typer biler.

Guest GammelGul

Tror nok ikke det er noen fyr, heter jo Olivia :lol:

Når det gjelder turbinfelger så har jeg også reagert på dette med rotasjon. Noen felger produseres i venstre og høyreversjon. Vi importerte noen slike fra USA for endel år siden, og det var et h#"%x= å passe på med montering, spesielt med retningsbestemte dekk. :wink: