Jump to content

Nytt tanklokkdeksel!

Guest 2832

Recommended Posts

Guest 2832

Fikk mitt nye tanklokkdeksel fra Stjerneservice i dag. Det jeg lurer på er gode råd i forhold til lakkering. Har kjøpt orginallakk på boks, men mangler klarlakk. Dette må jeg selvfølgelig få tak i... Spørsmålet er som følger: Er det nødvendig å bruke grunning på dekselet? Det er jo en eller annen form for svart grunning der fra før? Er det ellers lett å skifte dekselet eller er det ting jeg må passe på? Ser no ut til å være grei skuring... Bilen er en 1996 S210 Avantgarde E230

er det laget av metall? hvis det er sort så er det nok ferdig grunnet med noe.. er bare å matte det ned litt og så lakke.. lakken trenger ikke herde før du tar på klarlakk..

montering har ikke jeg greier på..

Burde nok grunne med en rusthindrende eller vanntett grunning, den sorte "transportgrunninga" er ikke særlig tess alene, pluss at det er store sjangser for å slipe igjennom den på kantene når du mattsliper den.

Orginallakk finnes BARE på fabrikken, det du har, og det eneste det går ann å få tak i, er en reparasjonslakk i tilnærmet lik farge. Det er desverre relativt stor sjangse for at lokket blir stående som et "frimerke" på skjermen.

Klarlakk på spray er enkomponent med dårlig motstandskraft mot kjemikalier og mekanisk påvirkning.

Spørs jo hvor du legger lista , men et alternativ er jo å snakke med et lakkverksted, da får du en solid og holdbar oppbygging, men fargetilpasningen kan alikevel by på et problem.

MVH. Henning