Jump to content

Stor takk til Tvedten

MortenE

Recommended Posts

Kjørte Jezzheim- Sandnes på lørdag. Hadde det egentlig ganske så travelt, siden jeg sku rekke vorspelet som begynnte 19 på tasta, pilsene var kalde, veiene var tørre og jeg var ivrig...

Etter å ha kappkjørt med en bmw cab gjennom tunnelene i kr.sand, syns jeg bilen begynnte å dra litt dårligere samt att det luktet diesel. Etter jeg kom ut av byen, svingte jeg av på shellen og fikk poppet panseret! Der stod dieselspruten, og ALT var vått! Takk gud, for att jeg er fornuftig nok til å kjøre skikkelig dieselbil! Her var det bare å frykte det værste men blåst dyse, topp eller ventil... Ringte naf for henting av bilen, og Roger Tvedten for å høre om han hadde noe fornuftig å si! Og det hadde han!

15min senere var han på plass, med nyladet mobiltelefon og full av pågangsmot!

DSC00093.jpg

Brukket dieselrør ble raskt konstantert, og jeg kunne puste lettet ut

DSC00092.jpg

Nå kjenner Roger sikkert hele kr.sand, så det å få åpnet den lokale hoggeren, som var lørdagsstengt, så ikke ut til å by på noe problem

DSC00094.jpg

Etter litt is, og venting på den lokale hoggeren, kunne vi dra derfra 400kr fattigere, forøvrig en blodpris for ett brukt dieselrør og en expansjonstankcap, som Roger hadde sett seg ut mens vi var der tilbake til viking der bilen min stod!

Sjekk den herlige fargeforskjellen på saccoen!

DSC00095.jpg

Nå hadde jeg som mål å ik bli skitten på henden, og så faktisk ut til lykkes med dette, siden naf mannen skrudde av det ødelagte røret og Roger ivrig skrudde ut røret på hoggern! Men da han begynnte å bli redd for å bøye røret fra donorbilen, måtte undertegnede faktisk trå til litt selv, pilsen var faktisk i ferd med å bli varm!

DSC00096.jpg

Enden på visa var att vi fikk tilpasset røret fra en 250D 20V motor til å passe på min 300D 12V, forøvrig en totalt annerledes kontruksjon for kjennere, og jeg kom meg videre til Sandnes, og ett herrrrrligt vorspel, dog litt forsinket! Uten Roger sin hjelp, hadde bilen blitt igjen, og jeg hadde kjørt videre i leiebil, med påfølgende retur på mandag for å hente min! Så sånn kan det gå hvis en får motorstopp på sørlandet og gode klubbvenner stiller opp på kort varsel og yter UTMERKET service!

M.

Nå kjenner Roger sikkert hele kr.sand, så det å få åpnet den lokale hoggeren, som var lørdagsstengt, så ikke ut til å by på noe problem

DSC00094.jpg

"CREW" burde byttes ut med "Redningstjeneste". MBE Redningstjeneste :-)