Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har noen her erfaring med slike bensinslanger?

 

Bilen er en W116 450 SE med 6.9 K-jetronic.

 

Slangen jeg trenger er den tynneste midt i bildet - det er "lekkasjen" fra akkumulator til damper cage ved pumpeinngang. Den er ca 5,5 mm indre diameter. Normalt er jo trykket rundt 1 bar her vil jeg tro (pumpeinngang/ tank). Dersom membran i akkumulator ryker vil jeg tro trykket ikke øker noe særlig .....   

 

https://www.speeding.no/p/drivstoff-system-an-koblinger/an-koblinger-og-an-slanger/an-slanger/nylonomspunnet-gummislange/an4-nylon-spunnet-slange.html

Den ser bra ut, både trykk og temperatur.

20200602_201828.jpg

Posted

6mm innerdiameter bensinslange får du da kjøpt overalt. Jeg trodde du behøvde 5,5mm?

 

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Den er ført opp som 6 mm men spesifikasjonen sier 5,5 mm (sikkert ment at den presses på 6 mm).

 

Ikke lett å finne en slik slange med standard SAE J30 R9.

 

Tess har 1/4" R9, det blir ca. 6,3 mm. Den er for stor.

 

Håper dette funker.

Posted

Fantastisk, Olav - knallbra å få dette grundig og ordentlig beskrevet!

 

Likte denne setningen:

The SAE J30 R9 hosing is WELL WORTH the investment for the peace of mind it gives.

 

Glad jeg gikk for SAE J30 R9 👍 - nattesøvnen sikret noen dager fremover til neste utfordring dukker opp 😱

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...