Fredrik D. Posted May 6, 2007 Posted May 6, 2007 hei, Akselen ut fra diffen og til høyre bakhjul røy her for en uke siden, ga full gass md kickdown ut fra en rundkjøring (hadde dårlig tid:P) også kom jg akkurat ut av rundkjøringen så smalt det som f... fult turtall og null fart:( Da var dt å taue hjem (akselen mellom girkassa og diffen gikk jo ikke rundt så taua i 20 - 30km. Fikk av aksel og fikk kjøpt ny her på lørdag, fikk da en som var tykkere (brukt) men dt skulle ikke ha noe å si. Satt den på, synes dt var litt stor glippe når jg skulle stramme alt men tenkte at dt skulle være sånn:S Kjørte 5 km bort i veien også stoppa da, da hadde låseringen mot diffen røket så da lå hele akselen inni gummi knotten. Så til spørsmålet: Noen som vet hvor mange størrelser og lengder det finnes til W124 230CE? uten ASD. Quote
Guest Jan-E. Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 hei, Akselen ut fra diffen og til høyre bakhjul røy her for en uke siden, ga full gass md kickdown ut fra en rundkjøring (hadde dårlig tid:P) også kom jg akkurat ut av rundkjøringen så smalt det som f... fult turtall og null fart:( Da var dt å taue hjem (akselen mellom girkassa og diffen gikk jo ikke rundt så taua i 20 - 30km. Fikk av aksel og fikk kjøpt ny her på lørdag, fikk da en som var tykkere (brukt) men dt skulle ikke ha noe å si. Satt den på, synes dt var litt stor glippe når jg skulle stramme alt men tenkte at dt skulle være sånn:S Kjørte 5 km bort i veien også stoppa da, da hadde låseringen mot diffen røket så da lå hele akselen inni gummi knotten. Så til spørsmålet: Noen som vet hvor mange størrelser og lengder det finnes til W124 230CE? uten ASD. Etter det jeg har hørt finnes det bare to typer...en til aksling med ASD og en til aksling uten ASD. Det er lengden som er forskjell, så da har du kanskje fått aksling til en annen modell når du har en som er tykkere (300 kanskje) MEN dette er hva jeg har HØRT, så jeg kan ikke garantere at det stemmer 100%. En kollega av meg har nemlig skiftet på sin egen 300TE 4matic, samt dattera sin 300 CE...det var han som nevnte dette med lengden. Joda, stemmer perfekt. Skiftet selv i fjor sommer. ASD-aksling er kortest, og 4 sylinder er tynnest. Quote
MortenE Posted May 8, 2007 Posted May 8, 2007 Hvis du gidder å søke litt på forumet, så står det masse om disse famøse axlingene til 124 bilene! M. Quote
Recommended Posts