Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. 
Vi har en mercedes w212, stasjonsvogn. 2012 modell. 
for litt over en mnd siden fikk vi beskjed fra verksted at venstre luftbelg lekket, foran. 
de fikk ikke tak i delen, den har nå stått 4/5 uker på verkstedet, tom før luft i belgene. 
 

Igår hentet vi bilen, men feilmelding kom opp igjen, og de sier nå på verkstedet at høyre også har røket. Dette er store utgifter, ca 11-15 tusen pr belg. Verkstedet sier det er helt normalt at de ryker, og at de ikke har noen logisk forklaring hvorfor begge ryker samtidig. Flere som vi snakker med sier belger foran ryker sjeldent iforhold til bake, og at dette høres svært rart ut at begge skal ryke med så kort tid imellom. Noen mener det kan være den har stått for lenge i forskjellige temperaturer med tomme belger og når de da fyller han opp så kan den sprekke. 
 

kan noen her inne som har peiling svare om dette er normalt eller om vi på en måte blir lurt av verkstedet? De tettet også en slange de mente på lekte sist han var inne, i belg bake. 

Posted

Det er fullt mulig at begge side ryker samtidig, eller nesten samtidig dessverre. 
Men prisen er alt for høyt synes jeg.  Hvis du bruker litt tid foran datamaskin, finner du sikkert billigere.

Posted (edited)
8 hours ago, Tonje said:

Hei. 
Vi har en mercedes w212, stasjonsvogn. 2012 modell. 
for litt over en mnd siden fikk vi beskjed fra verksted at venstre luftbelg lekket, foran. 
de fikk ikke tak i delen, den har nå stått 4/5 uker på verkstedet, tom før luft i belgene. 
 

Igår hentet vi bilen, men feilmelding kom opp igjen, og de sier nå på verkstedet at høyre også har røket. Dette er store utgifter, ca 11-15 tusen pr belg. Verkstedet sier det er helt normalt at de ryker, og at de ikke har noen logisk forklaring hvorfor begge ryker samtidig. Flere som vi snakker med sier belger foran ryker sjeldent iforhold til bake, og at dette høres svært rart ut at begge skal ryke med så kort tid imellom. Noen mener det kan være den har stått for lenge i forskjellige temperaturer med tomme belger og når de da fyller han opp så kan den sprekke. 
 

kan noen her inne som har peiling svare om dette er normalt eller om vi på en måte blir lurt av verkstedet? De tettet også en slange de mente på lekte sist han var inne, i belg bake. 


Har airmatic på CLS’n min og har byttet 1 belg foran.

1 belg bak står for tur snart. 

Kjøp Arnott, de får grei omtale på nettet. 
Tror neppe de tar skade av å være tom, den gummibelgen skal tåle mye slag når den er fylt og i vanlig drift. 
 

Det har vist seg på lastebiler og tilhengere med luftfjæring; skifter man en luftbelg, så ryker den andre ila kort tid. Om det gjelder på personbil, har jeg ikke erfaring med, men de er jo like gamle- så sansyneligheten er tilstede..
 

Start med å få skiftet den som siger ned først. 
Det ligg masse DIY på YouTube 

Edited by Roger H.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...