Jump to content

e 220 cdi


Guest ole i

Recommended Posts

Guest ole i

har en 2002 mod e 220 cdi s210 lurer på om noen vet hvorfor motoren min ikke blir mer en ca 60 grader den blir litt over 80 grader i motbakke så synker den til rundt 60 grader igjen etter en liten stund noen som vet og har forslag?

Så er det en ting til lurer på åssen man får byttet høytaler element i fremdørene de som sitter nede på døra,må trekket av eller er det en enklere måte det sitter jo gitter der går det an å ta av bare gitteret i så fall noen som vet hvordan uten å ødelege noe.      og tusen takk for alle tips å svar som kommer :)

Link to comment
Share on other sites

har en 2002 mod e 220 cdi s210 lurer på om noen vet hvorfor motoren min ikke blir mer en ca 60 grader den blir litt over 80 grader i motbakke så synker den til rundt 60 grader igjen etter en liten stund noen som vet og har forslag?

Flere muligheter. Det -kan- være en tilleggsvarmer som ikke funker som den skal. Blir den sånn uansett hvor varmt det er i været?

 

Tipper du kommer langt med å bytte termostat. Det er flere som har klaget på det samme, og fått fin temperatur etter termostatbytte, selv på såpass nye biler. Jeg ville begynt med det. Koster ikke allverden.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest ole i

Det skal jeg prøve. Det var byttet sirkulasjonspumpe før jeg fikk den. Det er ikke webasto tillegsvarmer på denne men varmeelement, så jeg bytter termostaten jeg. Er det mye jobb og greier jeg det selv, eller må jeg tilet benz- verksted? Og så er det dette med høytalerene da. Om noen vet det hadde vært kjempeflott.

Link to comment
Share on other sites

Det skal jeg prøve. Det var byttet sirkulasjonspumpe før jeg fikk den. Det er ikke webasto tillegsvarmer på denne men varmeelement, så jeg bytter termostaten jeg. Er det mye jobb og greier jeg det selv, eller må jeg tilet benz- verksted? Og så er det dette med høytalerene da. Om noen vet det hadde vært kjempeflott.

 

Endret litt på innlegget ditt jeg, så det ble lettere å lese.

Har bilen din gått langt? På 124 er gjerne ikke sirkulasjonspumpa utslitt før rundt 300.000 km. Tidliere taxi du har? Jeg vet ikke riktig hvordan el. varmeelementet styres, men begynn med termostaten du. Det bør være en grei jobb å gjøre selv. Det har i hvertfall vært det på de jeg har byttet på. Har aldri prøvd det på 210.

 

Det ligger en "DIY" på hvordan bytte termostaten på W210 220 CDI her på forumet, men den må du være medlem for å se.

Link to comment
Share on other sites

Guest ole i

takk skal dere ha gutta ser ut som jeg bør melde meg inn i klubben deres da jeg har en stor sans for biler med stjerne på pannseret :D

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Har et tillegspørsmål til denne tråden. Har selv en E220CDI 2003 modell. Hva skal normal driftstemperatur være ?

Bilen min ligger på 72 til 75 grader og mener selv at det er litt for lav temperatur.

 

Et spørsmål til i samme slengen. Det at motoren går ved en temperatur på 70-75 grader, vil det ha noen invirkning på drivstoff-forbruket på en dieselbil ?

Etter å ha kjørt litt hard og fått god temperatur i motoren så faller forbruket fra 0,6 til 0,5 liter/mil. Etter 40-60 km så går den opp igjen til normale 0,6 liter/mil. Kan det være at motoren ikke har høy nok driftstemperatur og derved bruker mere diesel.

 

Mvh

LH

Link to comment
Share on other sites

Guest Gjest

En enkel måte å feilsøke på sirkulasjonspumpa:Ta av tenning,tykk på rest knappen på klima panelet.Sirkulasjonspumpa skal da starte etter noen sekunder,hvis ikke er den defekt.Ta av kontakten og mål spenning,skal være nærmere 12 volt.Hvis målingen er ok må pumpa byttes.Sett kontakt på plass og gi pumpa ett par smell,hvis pumpa prøver å starte er det ikke tvil.Bytt pumpe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Har et tillegspørsmål til denne tråden. Har selv en E220CDI 2003 modell. Hva skal normal driftstemperatur være ?

Bilen min ligger på 72 til 75 grader og mener selv at det er litt for lav temperatur.

Enig

 

 

Et spørsmål til i samme slengen. Det at motoren går ved en temperatur på 70-75 grader, vil det ha noen invirkning på drivstoff-forbruket på en dieselbil ?

Selve motoren vil det nok ikke ha allverdens å si for.

 

Etter å ha kjørt litt hard og fått god temperatur i motoren så faller forbruket fra 0,6 til 0,5 liter/mil. Etter 40-60 km så går den opp igjen til normale 0,6 liter/mil. Kan det være at motoren ikke har høy nok driftstemperatur og derved bruker mere diesel.

Har du webasto på din? Det kan være at webastoen går og jobber hele tida for å holde temperaturen oppe. Det vil dra en del ekstra diesel.

 

Bytt termostat.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest ole i

:D da var termostaten bytta og da skal jeg si deg det blei varme i motoren min ja ligger stabilt på mellom 85-90 grader,

tempen detter heller ikke i nedover bakke lengre,det eneste jeg da lurer på er om det bare er slik at de blir tregt varme disse motorene syntes at det tar litt tid når motoren er helt kald til den når drifts temp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...