Jump to content

Deff. 4. gir w124

T.Vårlid

Recommended Posts

min far har en 260E W124 87 mod (340.000 km)som plutselig ikke ville gire til 4. gir, de 3 andre girene funker fint, giroljå va skifta på verksted for 1 år siden. han har også hatt den på sagland bil å fått dommen: klutchen til 4. gir er ødelagt....?

er det noen som har et tips eller triks vi kan prøve for å få goe gamle 260`en på veien igjen? eller må vi rett å slett til med ny/brukt kasse?

min far har en 260E W124 87 mod (340.000 km)som plutselig ikke ville gire til 4. gir, de 3 andre girene funker fint, giroljå va skifta på verksted for 1 år siden. han har også hatt den på sagland bil å fått dommen: klutchen til 4. gir er ødelagt....?

er det noen som har et tips eller triks vi kan prøve for å få goe gamle 260`en på veien igjen? eller må vi rett å slett til med ny/brukt kasse?

Jeg ville tatt en telefon til Bergs Automatservice. Telefonnummeret hans finner du i reklamen som er innom i banneret øverst på siden :-)

Det er visst vanlig at 3. gir og revers gir seg på disse. Aldri hørt at kun 4.giret gir seg.

Var borti en 190E 2,3-16 som som sto til salgs (ble 230CE da men:P) hadde et lingnende problem.

Eieren hadde opplevd at bilen plutselig sluttet og gire til 4.gir så etter et par daher så ga 3.giret seg også. Så den gikk kunn i 2.gir selvom du gå full kickdown fra start sto den i 2gir. Ringte til Berg's Automatservice og de mente at dt nesten sikkert var "styringsenheten" (elektonikken som hadde svikta) på kassa som hadde røket.

Dette kosta et par lapper om jg ikke husker feil.