Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei

igjen folks!! :?

Hadde ett innlegg her om strømtap på 124`n min for en tid tilbake, nevnte da at lysbryteren min oppførte seg temmelig snålt, litt småknitring + div, var hos Hauk motors i skien å skaffet meg en ny, har montert denne nå, men problemet er like jæ...ig der, tappes for strøm, oppdaget enda en merkelig ting, alarm lyden som varsles når du har tatt ut nøkelen i tenninga, men lysa fortsatt står på,  uler hele tiden nå, selv om lysa er slått av, lukker jeg døra, så gir den seg, merkelig greier dette her. Har fått en dårlig følelse på at det er noe med strømgangen mellom lys/ av og på lysvarslingsalarm eller noe der. Kjører jeg uten lys, er den akkurat som den skal være, ingen strømtap eller noe. Hvor sitter reelene for strømtilførselen for lys og slikt?? Er desperat etter hjelp og svar om ett eller annet her nå.... :( :(   

MBDesign.

Guest Ronny
Posted

Hei!

Sjekk reelene bak den skjermen ved batteriet, hvor kar du fått tak i den chrom lista til bakluka di? så på bildet av bilen din serru å det er vel ikke 94 bakluke du har der?

Posted

Enkel sak, har gjort dette selv, gå i innkjøp av litt kromfilm fra ett reklame firma, varm filmen mens du legger den på, vips så har du krom list, genialt  :D

Posted

Hmmm!! nappe sikringer? det som er køddent her er at du ser ikke om problemet gir seg, det må du finne ut av å kjøre en stund, da ser jeg for meg en helsikes bensinutgift, og plenti med tid, er ikke en short cut på dette tipset da??

Posted

Hmmm!! nappe sikringer? det som er køddent her er at du ser ikke om problemet gir seg, det må du finne ut av å kjøre en stund, da ser jeg for meg en helsikes bensinutgift, og plenti med tid, er ikke en short cut på dette tipset da??

Uler ikke denna varsleren din, da?

Posted

Har for øyeblikket koblet den ut, tok å nappet av kontakten som går inn på tenningsslåsen, da ga ulingen seg, men ikke strømtapet!!! men kan jo prøve å koble den på igjen, og prøve å nappe sikringer, det var det du ville fram til ikke sant??

Posted

Har for øyeblikket koblet den ut, tok å nappet av kontakten som går inn på tenningsslåsen, da ga ulingen seg, men ikke strømtapet!!! men kan jo prøve å koble den på igjen, og prøve å nappe sikringer, det var det du ville fram til ikke sant??

Det er jo feil at den uler, derfor tenkte jeg at du kan prøve å nappe sikringer til det blir stilt. HVIS det blir stilt, da. Da er du i hvertfall nærmere feilen. Det er i det minste enkelt å prøve.

Hvis du har et multimeter, så sett det på A, napp av en batteripol og koble multimeteret mellom batteriet og klemma du nappet av. Da ser du strømforbruket. Napp sikringer, reléer og slikt og se om du blir kvitt forbruket.

Posted

Da skal jeg prøve dette i morgen den dag, regner som fy ute nå, men skal jeg ha på tenninga eller lysa på, eller??

Nope, du skal ikke ha noe som helst på. Målet er jo å finne ut hva som bruker strøm når det egentlig ikke skal brukes strøm.

Posted

Herregud!! :shock: kjenner jeg blei litt rød i nepa her nå, det er jo elementert å ikke ha noe strøm på da ja  :?

Takker for enda ett tips fra dere folks, godt å ha detta forumet her altså, hva skulle vi gjort uten,  :P

MBDesign  :D

Posted

:D :lol: Du har forbanna rett i det du sier der Øystein.... :D

Da har sikring som går til lys i dæsjen + lys i midtkonsolett begynt å ryke i tide og utide, kan det være ett godt tegn med tanke på å finne kilden til strømtapet??

MBDesign.

Posted

Kjente feil er motor til baklem i st-vogn.Oppvarmingsrele for innsug hvis den har det.Radio er koblet feil +15 og +30 koblet sammen.

Posted

Stasjonsvogn har jeg ikke, oppvarmings relee til innsug er jeg usikker på om jeg har, tviler på det, og radion er tatt ut og koblet fra kabler og alt, problemet er der for det, men hvor sjekker jeg om jeg har relee for oppvarming til innsuget da?

Posted

Mellom innsug og toppen er det en tynn plate som er et varmeelement.Du kan se den tykke kabelen er koblet med en stikk under innsugsrør til syl 2 ca.Da er det også en elbryter på vannpumpa.

Posted

Nei.Bare se om det står en bryter på vannpumpen.Du kan også se kabelen til varmeelementet under innsuget.

Posted

Hei

igjen folks!! :?

Hadde ett innlegg her om strømtap på 124`n min for en tid tilbake, nevnte da at lysbryteren min oppførte seg temmelig snålt, litt småknitring + div, var hos Hauk motors i skien å skaffet meg en ny, har montert denne nå, men problemet er like jæ...ig der, tappes for strøm, oppdaget enda en merkelig ting, alarm lyden som varsles når du har tatt ut nøkelen i tenninga, men lysa fortsatt står på,  uler hele tiden nå, selv om lysa er slått av, lukker jeg døra, så gir den seg, merkelig greier dette her. Har fått en dårlig følelse på at det er noe med strømgangen mellom lys/ av og på lysvarslingsalarm eller noe der. Kjører jeg uten lys, er den akkurat som den skal være, ingen strømtap eller noe. Hvor sitter reelene for strømtilførselen for lys og slikt?? Er desperat etter hjelp og svar om ett eller annet her nå.... :( :(   

MBDesign.

Phuuu!!! :P Da var det helsikes marerittet over, strømtapet skyldtes en av de gamle lyktene mine som satt på bilen, etter at jeg fikk de nye Projector lyktene montert, så var problemet borte. Her er det nok vært en overførsel eller kontakt på lampene som sannsynligvis har ligget å dratt maks strøm hele tiden, dvs. mer enn normalt strømforbruk, så til andre som sliter med spøkelse tap av strøm, sjekk lampe kontaktene, 290 tonn fortvilelse borte fra mine skuldre, men dere skal ha stor takk for gode tips på min frustrerte famling i mørket her folks :D :D

MBDesign.