Jump to content

AMG E36T


GauteBL

Recommended Posts

Hei.

Dere som har vært på dette forume en stund kjenner muligens til denne bilen. Jeg kjøpt den i 2010 eller 2011 og hadde store planer for den. Den var rimelig angrepet av rust på det tidspunktet, særlig i fronten. I 2012 kjørte jeg fram tilbake til Finnmark fra Trondheim. Det endte med at en rein måtte bøte med livet og fronten ble litt skadet. Jeg tok da avgjørdelsen om å dra ned til polen å få bilen reparert, rustsveiset og hellakkert. Jobben tok en god stund men jeg ble fornøyd med resultatet. 

Noen år senere ble jeg plaget med at motoren bare stoppet plutserlig og tilsynelatende uten grunn. Jeg kjørte bilen opp på Motor Trade i Trondheim der jeg fikk snakke med teknikkeren, han gjorde noen undersøkelser på bilen og konkluderte med at koilledningene på ledningsnettet var begynt å smelte sammen og at jeg var heldig at jeg ikke hadde brent jærnen. De byttet hele ledningsnette på motoren der og siden har jeg ikke vært plaget motormessig med bilen.

På sist eu kontroll hengde de seg opp i at det var en oljelekasje pø motoren. Denne stammer fra oljekjøleren som veksler mellom kjølevann og olje. Disse kjølerene kan være rimelig vanskelig å få tak i nå om dagen (tips meg gjerne om du vet av en).

Ellers er den ene pakkningen på døra ikke helt tett så det gjorde ar det kom inn litt fukt i bilen.

Har ny pakkning til døra men den er ikke byttet ennu da jeg aldrig har byttet dørpakning og er litt usikker på framgangsmåte. 

Ellers sto bilen under et tre en vinter og det endte selvfølgelig  med at taket ble fult av evje/ harpiks. Når jeg skulle vaske bilen for salg i sommer dro jeg på bilpleiebutikken i Trondheim (bilpleiebutikken.no) å fikk annbefalt et stoff for å få harpiksen fjærnet. Jeg begynte å veaske taket og det tok mange timer. Til slutt blandet jeg en blanding som var sterkete enn anbefalingen fra leverandøren så da ble lakken på taket veldig tørr. Jeg vil anbefale en lakkopretting og en god voksing på taket.

Ellers er det begynt å lure seg fram litt rust under dørpakninger som jeg anbefaler at blir tatt før det får utvikle seg (rust never sleeps). Har videoer av dette jeg kan sende om ønskerlig.

Har også en lavtbyggende bukk i garasjen slik at det er mulig å inspisere bilen under om ønskelig.

Ikke vær redd for å stille spørsmål angående bilen.



Sent fra min P028 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Frode said:

Ser ut fra Statens vegvesen at den er registrert som en 260E, så da er spørsmålet, hva er blitt gjort med den, er det skjøtebil.?

Mest trolig er den bygd på en tidligere ambulanse. Ser den har kode 978 CHASSIS SPECIAL VERSION. Mange ambulanser fikk nytt liv som stasjonsvogner på 90-tallet. Siden denne har overlevd så lenge er trolig jobben gjort skikkelig. Noen ganger ble det visstnok også brukt fint lite av den opprinnelige norske bilen. ;)

 

Link to comment
Share on other sites

@Frode Bilen står i trøndelag. Kjenner ikke bilens historie i detalj. Det var en gang en tråd om den på forumet. Jeg vill bytte den i en bil som funker til langkjøring med gode sommer og gode vinterdekk. Du får nesten bare komme med bud på bilen.

Sent fra min P028 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...