Jump to content

Rust i jekkfester

Recommended Posts

Guest Lasse Henriksen
Posted

Hei!

Tenkte jeg skulle sjekke opp hvordan det så ut under skjørtet på min 93 mod. E220T. Det var et skuffende syn i så henseende. På bilens venstre side var begge jekkfester angrepet av rust hvor selve kanalen har sluppet taket i røret som er selve jekkfestet. Det virker som om skaden begrenser seg til det jeg ser eller tar jeg feil? Røret sitter fast og fint på plass

Håper det er andre der ute med råd og tips om hvoran jeg går frem. Har sveiseapparat og noe erfaring..

Finnes det å få kjøpt disse avgrensede platedelene eller må jeg tilpasse disse selv?

På forhånd takk!

Mvh. Lasse henriksen

• 3 weeks later...
Guest mads ivar larsen
Posted

hei hei,

Fikk sveist dette på min forrige w201, men da kappet jeg bare ut noen plater som jeg banket til slik at dem passet å sveiste dem på. må fjerne all rust først og passe på og lakkere, bruke tectyl elller sink ganske fort etter sveising..

Men mener jeg har sett ferdige små plater man kan kjøpe, men husker ikke hvor. kansje ebay.de

Mvh

Posted

Det er vel vanlig karroseriplate som sitter rundt hullet som man fester jekken i ?

Har nå sveist for Morten E. på bilen hans. Det er jo ei ramme som holder jekkfestet inne i bilen.

Posted

Dette er standard feil på alle 124 bilene, de begynner å bli noen år disse så det varierer fra vanlig rust til svære hull.....

Kapp vekk det som er skadet med vinkelkutter eller lignende og slip reint, la røret til jekkefestet stå igjen, bare puss det helt rent.

Ta en karrosseriplate, og borr hull til røret og tilpass denne til det du har kappet ut og sveis igjen, puss, grunne og lakker.......

Deretter fyller du kanalen med olje eller ligndende til du ser det tyter ut over alt, og sprayer kanalen med understellsmasse og du vil ikke se rust der igjen.... :lol:

Det tar litt tid, går sikkert 3-4 timer per jekkefeste, men du gjør bare jobben en gang så er det ferdig..... :P

• 7 months later...
Posted

Jeg fikk en mail i kveld om "rapportering"... angående denne tråden... Men ut ifra innholdet, så må innleggsforfatter ha trykket feil knapp ("rapportér" istedet for "svar") da det var lagt til følgende kommentar under rapporteringen:

"Hei Fantstic124 eg ønsker kjøpe dei jekkfesteplatene dine?Kan du skaffe eller sende dei du har?Mob 91859937 ring snarast"

Så da får du se på denne henvendelsen, Fanatic!  :P