Eddwin Posted November 11, 2020 Posted November 11, 2020 Hei, har en w203 kompressor med en semi automat, kassa er tydeligvis defekt. Og den står nå med låste bakhjul innderst mot huset på smal grusvei, med rumpa mot huset, er det noen som har tips om hvordan jeg kan få flyttet den, tenkte skru av kardangen men kommer ikke til på alle skruene da jeg ikke får vridd kardangen. Er det kanskje noen måte og løse ut kassa på? Takk for alle svar.
Olaf Posted November 11, 2020 Posted November 11, 2020 Hei Eddwin. Det er nok et dårlig råd i og med at du har grusvei, men hvis du kan jekke opp bilen, og sette en sk. hjuldolly under hvert bakhjul, kan du kanskje flytte bilen litt. De har dessverre ofte litt for små hjul, de er vel egentlig beregnet på slette, fine garasjegulv. Eksempel: https://www.biltema.no/redirect/article/2/nb/15809 og https://www.prolux-shop.com/no_no/ditt-oppdrag/hjuldolly/ Med vennlig hilsen, Olaf
Eddwin Posted November 12, 2020 Author Posted November 12, 2020 17 hours ago, Olaf said: Hei Eddwin. Det er nok et dårlig råd i og med at du har grusvei, men hvis du kan jekke opp bilen, og sette en sk. hjuldolly under hvert bakhjul, kan du kanskje flytte bilen litt. De har dessverre ofte litt for små hjul, de er vel egentlig beregnet på slette, fine garasjegulv. Eksempel: https://www.biltema.no/redirect/article/2/nb/15809 og https://www.prolux-shop.com/no_no/ditt-oppdrag/hjuldolly/ Med vennlig hilsen, Olaf Hei, ja de vil nok bare grave seg ned da det er ganske så mykt under grusen,😟🙈
utlending Posted November 12, 2020 Posted November 12, 2020 Er du sikkert at ikke "håndbremsen" som låste bakhjulet? Mye jobb, men kanskje går å ta av drivaksel på begge sider?
Simen Arntsen Posted November 12, 2020 Posted November 12, 2020 Usikker på kva du meiner med semiautomat, er det automat, er det automat, ellers er det manuell, så reknar med det er ein vanleg 722.6 5-trinns automatgearkasse du har..? Viss gearskifteren er låst i park, og det er parklåsen som hindrar deg å flytte bilen, så er det ofte så enkelt som å løyse denne manuelt med å stikke eit flatt skrujern ned i utløysaren og dra spaken bak i N. Eg veit ikkje korleis denne ser ut i din bil, men sjå på videoen litt ned på denne sida, den er i alle fall frå W203.. https://www.mercedesmedic.com/mercedes-transmission-shifter-stuck-park/
tommern57 Posted November 12, 2020 Posted November 12, 2020 Regner med du har sprintshift kasse. Har du begge bakhjula jekka opp, skal du kunne dreie ene hjulet, og det andre dreier motsatt. Dersom dette er greit, skal du kunne ta ei pipe og latmannsarm og dreie motor framme på veiva. Det vil dreie mellomaksel så du kommer til boltene
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now