Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, har en w203 kompressor med en semi automat, kassa er tydeligvis defekt. Og den står nå med låste bakhjul innderst mot huset på smal grusvei, med rumpa mot huset, er det noen som har tips om hvordan jeg kan få flyttet den, tenkte skru av kardangen men kommer ikke til på alle skruene da jeg ikke får vridd kardangen. Er det kanskje noen måte og løse ut kassa på? Takk for alle svar.

Posted

Hei Eddwin. Det er nok et dårlig råd i og med at du har grusvei, men hvis du kan jekke opp bilen, og sette en sk. hjuldolly under hvert bakhjul, kan du kanskje  flytte bilen litt. De har dessverre ofte litt for små hjul, de er vel egentlig beregnet på slette, fine garasjegulv.

Eksempel: https://www.biltema.no/redirect/article/2/nb/15809 og https://www.prolux-shop.com/no_no/ditt-oppdrag/hjuldolly/

 

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted
17 hours ago, Olaf said:

Hei Eddwin. Det er nok et dårlig råd i og med at du har grusvei, men hvis du kan jekke opp bilen, og sette en sk. hjuldolly under hvert bakhjul, kan du kanskje  flytte bilen litt. De har dessverre ofte litt for små hjul, de er vel egentlig beregnet på slette, fine garasjegulv.

Eksempel: https://www.biltema.no/redirect/article/2/nb/15809 og https://www.prolux-shop.com/no_no/ditt-oppdrag/hjuldolly/

 

Med vennlig hilsen, Olaf

 

Hei, ja de vil nok bare grave seg ned da det er ganske så mykt under grusen,😟🙈

 

Posted

Usikker på kva du meiner med semiautomat, er det automat, er det automat, ellers er det manuell, så reknar med det er ein vanleg 722.6 5-trinns automatgearkasse du har..?

 

Viss gearskifteren er låst i park, og det er parklåsen som hindrar deg å flytte bilen, så er det ofte så enkelt som å løyse denne manuelt med å stikke eit flatt skrujern ned i utløysaren og dra spaken bak i N.

Eg veit ikkje korleis denne ser ut i din bil, men sjå på videoen litt ned på denne sida, den er i alle fall frå W203.. https://www.mercedesmedic.com/mercedes-transmission-shifter-stuck-park/

Posted

Regner med du har sprintshift kasse. Har du begge bakhjula jekka opp, skal du kunne dreie ene hjulet, og det andre dreier motsatt.

Dersom dette er greit, skal du kunne ta ei pipe og latmannsarm og dreie motor framme på veiva. Det vil dreie mellomaksel så du kommer til boltene

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...