Jump to content

C-Klasse?!


Guest Naug

Recommended Posts

Guest Naug

Hei

Vurderer å kjøpe en c-klasse! Hvordan er denne med manuell gir? Ville helst ha automat, men blir det skuff med manuell? Ellers noe jeg må være ops på?

Link to comment
Share on other sites

Guest Naug

Hei jeg har funnet en c-klasse som jeg vurderer, det er automat men ikke antispinn.

Jeg har en 210 nå som det er antispinn på så jeg er vant til å kjøre med det.

Lurer bare på hvordan c-klassen er på vinterføre uten???

Link to comment
Share on other sites

Hei jeg har funnet en c-klasse som jeg vurderer, det er automat men ikke antispinn.

Jeg har en 210 nå som det er antispinn på så jeg er vant til å kjøre med det.

Lurer bare på hvordan c-klassen er på vinterføre uten???

 

Vi vet altså at du snakker om en c-klasse. Disse kom i 1993, og nå har nettopp en splitter ny modell blitt lansert, som 2008-modell tror jeg. Vi snakker altså om 15 år sprang i modellene, et utall motorer og utstyrsvariasjoner.

 

Kan du gi oss et ørlite hint om hva slags bil det er snakk om?

Link to comment
Share on other sites

Prøv å ta en etter 97 så får du med Faceliften... Den er mye penere etter, samt noe annen snadder :-)

 

Med 180 så er ikke antispinn så viktig, er ikke all verden motor å "spinne" med uansett hehe, selv om det selvsagt hjelper på vinterføre...

Link to comment
Share on other sites

Guest Naug

Ja 97mod å nyere er jo penere, men det var prisen som var grei på denne bilen + at det var mye utstyr ellers.

Ville jo helst hatt 210, men skal kjøpe hus så jeg trenger pengene  :(

Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på at det ikke er antispinn på den? Jeg trodde de fleste C-klassene hadde ETS, dvs at den bremser det hjulet som spinner. Men mulig det bare er biler som er solgt nye i Norge som har det?

Link to comment
Share on other sites

1995 Mercedes-Benz C-Class: A new Electronic Traction System applied brakes to either drive wheel if slippage is noted, transferring more power to the opposite wheel. ETS replaced an automatic-locking differential on the C220's option list. Acceleration Slip Control, a more advanced system that also employed throttle control, remained optional on the C280. This year, it gained a dashboard switch that permitted turning off the throttle-control portion, leaving only the braking function. A high-performance, limited-production C36 sedan debuted in spring of 1995 with a dual-cam 3.6-liter 6-cylinder engine that made 268 horsepower. The C36 model also got a firmer sport suspension, 17-inch wheels and tires, and color-keyed exterior trim.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...