Guest Naug Posted May 3, 2007 Posted May 3, 2007 Hei Vurderer å kjøpe en c-klasse! Hvordan er denne med manuell gir? Ville helst ha automat, men blir det skuff med manuell? Ellers noe jeg må være ops på? Quote
CHARLIE Posted May 3, 2007 Posted May 3, 2007 C-klasse er en kjempekjekk bil!! Men sats på en automat!!! Quote
SigurdB Posted May 3, 2007 Posted May 3, 2007 c klasse er en kjempe fin bil og kjøre. Veldig viktig og sjekke for rust, under listene langs døra, jekkfester, og under dør pakningen. Quote
Guest Naug Posted May 6, 2007 Posted May 6, 2007 Hei jeg har funnet en c-klasse som jeg vurderer, det er automat men ikke antispinn. Jeg har en 210 nå som det er antispinn på så jeg er vant til å kjøre med det. Lurer bare på hvordan c-klassen er på vinterføre uten??? Quote
FrodeS Posted May 6, 2007 Posted May 6, 2007 Hei jeg har funnet en c-klasse som jeg vurderer, det er automat men ikke antispinn. Jeg har en 210 nå som det er antispinn på så jeg er vant til å kjøre med det. Lurer bare på hvordan c-klassen er på vinterføre uten??? Vi vet altså at du snakker om en c-klasse. Disse kom i 1993, og nå har nettopp en splitter ny modell blitt lansert, som 2008-modell tror jeg. Vi snakker altså om 15 år sprang i modellene, et utall motorer og utstyrsvariasjoner. Kan du gi oss et ørlite hint om hva slags bil det er snakk om? Quote
Thomas Madsen Posted May 6, 2007 Posted May 6, 2007 Prøv å ta en etter 97 så får du med Faceliften... Den er mye penere etter, samt noe annen snadder Med 180 så er ikke antispinn så viktig, er ikke all verden motor å "spinne" med uansett hehe, selv om det selvsagt hjelper på vinterføre... Quote
Guest Naug Posted May 6, 2007 Posted May 6, 2007 Ja 97mod å nyere er jo penere, men det var prisen som var grei på denne bilen + at det var mye utstyr ellers. Ville jo helst hatt 210, men skal kjøpe hus så jeg trenger pengene Quote
IAD Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 Er du sikker på at det ikke er antispinn på den? Jeg trodde de fleste C-klassene hadde ETS, dvs at den bremser det hjulet som spinner. Men mulig det bare er biler som er solgt nye i Norge som har det? Quote
Thomas Madsen Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 1995 Mercedes-Benz C-Class: A new Electronic Traction System applied brakes to either drive wheel if slippage is noted, transferring more power to the opposite wheel. ETS replaced an automatic-locking differential on the C220's option list. Acceleration Slip Control, a more advanced system that also employed throttle control, remained optional on the C280. This year, it gained a dashboard switch that permitted turning off the throttle-control portion, leaving only the braking function. A high-performance, limited-production C36 sedan debuted in spring of 1995 with a dual-cam 3.6-liter 6-cylinder engine that made 268 horsepower. The C36 model also got a firmer sport suspension, 17-inch wheels and tires, and color-keyed exterior trim. Quote
Håvard Bendiksen Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 Fruen har en 1999 W202 C180 med antispinn. Jeg slår den alltid av når jeg skal kjøre bilen på vinteren. Mye bedre å ha fart opp bakken enn at man "stopper" med en gang det slipper. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.