HolgersEN Posted November 8, 2020 Posted November 8, 2020 Heiđ  Mine foreldre har en 2004 S-Klasse, W220. Vindusviskerene lever sitt eget liv. En dag virker den, sĂ„ kan den plutselig ikke virke og sĂ„nn holder den pĂ„.  Hva kan vĂŠre galt?
Simen Arntsen Posted November 9, 2020 Posted November 9, 2020 Det kan vere hendelen, SAM, viskermotor +++ Beste mÄten Ä feilsÞke pÄ er Ä bruke diagnosemaskin som kan lese aktuelle verdiar og aktivere manuelt.  Du kan prÞve Ä koble frÄ regnsensoren og sjÄ kva som skjer, den gÄr inn i taklampa reknar eg med. Men truleg vil det ikkje vere anna forskjell enn at viskarane gÄr pÄ intervall.
Frode SÞrensen Posted November 15, 2020 Posted November 15, 2020 Jeg hadde et veldig liknende problem pÄ min 2009 GL 450 (X164). Etter mye feilsÞking, bytting av SAM og flere andre komponenter ble problemet lagt i henda pÄ en utrolig dyktig kar pÄ BOS Jessheim. Etter bare noen minutter kom han ut med releer som sÄ ut til Ä ha samme funksjon som vanlige fulltlys-releer i hÄnda. Han hadde bytta de med to nye. De gamle lukta svidd elektronikk. Etter det har det virka helt stabilt.
Kalland Posted November 14, 2021 Posted November 14, 2021 med all elektronikk som "lever sitt eget liv" kan som regel problemet knyttes til kontaktfeil  spesielt nĂ„r det plutselig virker eller ikke virker. slike problemer kan vĂŠre en plage Ă„ prĂžve Ă„ finne ut av uten diagnoseapparat, sĂ„ rĂ„der deg til Ă„ fĂ„ ett enkelt diagnoseapparat, disse finner ofte manglende kontakt eller funksjon i enkeltkomponenter i forskjellige systemer Â
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now