Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei😃

 

Mine foreldre har en 2004 S-Klasse, W220. 
Vindusviskerene lever sitt eget liv. En dag virker den, sÄ kan den plutselig ikke virke og sÄnn holder den pÄ.

 

Hva kan vĂŠre galt?

Posted

Det kan vere hendelen, SAM, viskermotor +++

Beste mÄten Ä feilsÞke pÄ er Ä bruke diagnosemaskin som kan lese aktuelle verdiar og aktivere manuelt.

 

Du kan prÞve Ä koble frÄ regnsensoren og sjÄ kva som skjer, den gÄr inn i taklampa reknar eg med. Men truleg vil det ikkje vere anna forskjell enn at viskarane gÄr pÄ intervall.

Posted

Jeg hadde et veldig liknende problem pÄ min 2009 GL 450 (X164). Etter mye feilsÞking, bytting av SAM og flere andre komponenter ble problemet lagt i henda pÄ en utrolig dyktig kar pÄ BOS Jessheim. Etter bare noen minutter kom han ut med releer som sÄ ut til Ä ha samme funksjon som vanlige fulltlys-releer i hÄnda. Han hadde bytta de med to nye. De gamle lukta svidd elektronikk. Etter det har det virka helt stabilt. :)

  • 11 months later...
Posted

med all elektronikk som "lever sitt eget liv" kan som regel problemet knyttes til kontaktfeil :) spesielt nÄr det plutselig virker eller ikke virker. slike problemer kan vÊre en plage Ä prÞve Ä finne ut av uten diagnoseapparat, sÄ rÄder deg til Ä fÄ ett enkelt diagnoseapparat, disse finner ofte manglende kontakt eller funksjon i enkeltkomponenter i forskjellige systemer :) 

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...