Guest MBSL Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Har i dag bistått med montering av tilhengerfeste på en 210. Mye arbeid å lite kjekt å borre masse store (70mm) hull i rammevanger etc. Ledningsnett som fulgte med var tilpasset bilen. Forsåvidt greit å koble til med en plugg bak lysbryteren, blinklys skulle kobles inn på ledninger i kabelkanalen ved kanalen og tåkebaklys seriekobles inn på ledning i kabelkanal. Når tilhenger ikke er tilkoblet lyser tåkebaklys på bilen, når tilhenger kobles til slukkes dette og tåkebaklys tennes på tilhenger. Så kommer noe merkelig: En ledning (brun/hvit) skal kobles inn på stikket (pinne 15) til sentrallås enheten under baksetet. Ledningen leveres ferdig med pinne som passer i pluggen. Når så denne ble satt i, blinket blinklys med dobbel hastighet. Nødblinken blinket med normal hastighet!!!Noen som har erfaringer vedrørende dette??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trond Roald Posted May 7, 2005 Share Posted May 7, 2005 lenge siden jeg har koblet hengerfeste på 210,menskulle ikke den brun/hvite ledningen kun kobles til vis bilen hadde parktronic?eller tar jeg feil?hva står det i kobling skjemaet at den ledningen går? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted May 7, 2005 Share Posted May 7, 2005 Er av samme oppfatning som Roald. Monterte selv krok på min fra brink på torsdag og den brun/hvite ledningen skulle klippes og isoleres om bilen ikke hadde parktronic, noe min ikke har. Enig i at det var mye boring og banning ja , men jeg gjorde det alene jeg da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trond Roald Posted May 7, 2005 Share Posted May 7, 2005 Er av samme oppfatning som Roald. Monterte selv krok på min fra brink på torsdag og den brun/hvite ledningen skulle klippes og isoleres om bilen ikke hadde parktronic' date=' noe min ikke har. Enig i at det var mye boring og banning ja , men jeg gjorde det alene jeg da [/quote'] Kan banne litt,med tanke på hvor mye dere sparte på åmontere selv.blir fort 4-5 timer vis man skal gjøre det på verksted. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MBSL Posted May 8, 2005 Share Posted May 8, 2005 Er av samme oppfatning som Roald. Monterte selv krok på min fra brink på torsdag og den brun/hvite ledningen skulle klippes og isoleres om bilen ikke hadde parktronic' date=' noe min ikke har. Enig i at det var mye boring og banning ja , men jeg gjorde det alene jeg da [/quote'] Dette var også tilhengerfeste fra Brink.I montasjeveiledningen står det at brun/hvit skal kobles til pinne 15 på nevnte kontakt (PSE control module).Hvis bilen har park-tronic (og ORIS-wiring) skal en brun/hvit ledning trekkes videre frem til PTS (parktronic) boksen som ligger under gulvet på høyre side.Vi koblet altså ikke brun/hvit til noen plass, da blinklysene blinket med dobbel hastighet.Greit å høre at andre også har den oppfattning at brun/hvit kan droppes.Edit: Hva er ORIS-wiring??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts