Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei; noen som kan gi råd angående startproblemer for 2006 Sprinter?

 

Dette har skjedd før en gang eller to; plutselig starter den ikke, også starter den igjen. Nå hadde den stått i ro ute i en uke eller to. Den startet da med en gang; ble kjørt litt, parkert og startet igjen; gikk en del på tomgang; plutselig starter den ikke. Ventet en natt; starter fortsatt ikke; tenner da ikke i det hele tatt. 
Noen sier det er elektrisk dieselpumpe på denne; kan det være fuktighet, dårlig kontakt eller noe med dette?

 

Posted (edited)

Ja, nå på morgenkvisten har det vært to ganger hvor motoren tenner så vidt, uten å starte. 

Det er mye diesel på den....

 

Også startet den; gikk helt fint; lot den gå på tomgang i to timer. Stoppet, og startet igjen; ventet en halvtime og nå starter den ikke igjen. 

 

Noen som aner hva dette kan være?

Edited by 421S
update
Posted

Det kan vere så mangt.

Luft i diesel, tett dieselfilter, tett tanklokk.

Viss det er elektrisk dieselpumpe, det veit eg ikkje, så kan den sjølvsagt vere ein syndar. Då må du berre finne pumpa, sannsynlegvis i framkant av dieseltank, og høyre/kjenne om den går.

 

Og så kan det sjølvsagt vere elektronikk og sensorar, dyser, høgtrykkspumpe, railtrykksventil + + +. Men det er bortimot umulig å feilsøke uten diagnosemaskin.

Posted (edited)

Takk for tilbakemelding. 
Plutselig startet den igjen; da går den som et skudd; drar veldig bra. Har kjørt et par mil med lass, også stoppet bilen. Nå startet den også etter en halvtime. Om den starter i morgen vet jeg ikke...

 

Det ble kjørt diagnose på motoren for 50 mil siden, for å få slukket en feilmelding. Det er ingen feilmeldinger nå. 

 

Jeg mistenker jo en eller annen elektrisk kobling.

Edited by 421S
skrivefeil

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...