Jump to content

ASD lampe lyser

Recommended Posts

Guest bZerk
Posted

Har kjøpt en meget pen 91 mod. W124 230E i dag med mye utstyr som fungerer, men jeg ser at ASD lampa lyser. Hva kan denne indikere feil ved?

Posted

Som regel overspenningsrele og br-lysbryter hvis du har abs også.Legg pinne 5 i diagnosekontakten til gods mens den sviver og tell antall blink i asd lampa.Deretter legg den til gods i 15 sek for å slette feil.

Guest bZerk
Posted

Hvor sitter den diagnosekontakten? Kjenner ikke MB så veldig godt. Hvor mange blink skal den telle? Kan jeg ødlegge noe her?

Posted

Hvor sitter den diagnosekontakten? Kjenner ikke MB så veldig godt. Hvor mange blink skal den telle? Kan jeg ødlegge noe her?

Diagnosekontakten sitter på veggen like foran batteriet på min i hvertfall. Du må ha med deg noen til å sitte inni og telle blink.

Antallet blink poster du her, så skal vi finne ut av hva som er feil.

Prøv også å slette koden, og se om feilen dukker opp igjen.

Kortslutt mellom hull 1 og hull 5 i diagnosekontakten. Bare bruk en vanlig ledning som du stikker neddi.

Guest bZerk
Posted

Skal prøve det. Jeg forsøkte et tips jeg fant på en engelsk side der de sa at man skulle ta ut ADS releet som sitter i boksen bak batteriet og la det være ute i 10 min. Det hjalp ikke.

Posted

Skal prøve det. Jeg forsøkte et tips jeg fant på en engelsk side der de sa at man skulle ta ut ADS releet som sitter i boksen bak batteriet og la det være ute i 10 min. Det hjalp ikke.

Tungvint. Begynn med å få lest av kodene, så vi vet hva som forårsaker feilen.

Guest bZerk
Posted

Da var det gjort, den blinker 8 ganger. Trippelsjekket det og den blinker 8 ganger. Forsøkte å resette i 15 sekunder men den lyser alikevel.

Posted

Da var det gjort, den blinker 8 ganger. Trippelsjekket det og den blinker 8 ganger. Forsøkte å resette i 15 sekunder men den lyser alikevel.

Se hva jeg fant :-)

Beskrivelse av feilsøking + koding av blinkene

8 blink betyr altså :

ASD-ventil

Overspenningsrelé

Bremselysbryter

Jeg setter en femtilapp på at det er bremselysbryteren, da den er vanlig at ryker. Den vil fortsatt gi deg normalt bremselys. Jeg har aldri byttet den selv, men den skal visst være enkel.

EDIT :

Tipper vi snakker om 53 på bildet her.

HER ser du et -CA- prisanslag. Dette er pris i danmark. Legg på mva, litt frakt og sånt, så har du prisen her i Norge. Ikkno å bli ruinert av i hvertfall.

Guest bZerk
Posted

Takker for meget god hjelp! Skal se på det i morgen.

Posted

Tihii!! Jaggu har jeg sett på linkene dine. Og nå har jeg sett en gang til også! Da ble alt MYE klarere:) Jeg så rett og slett ikke skjemaet første gangen da jeg ikke ventet lenge nok til at det skulle laste. LITT treg data her på jobben. Det er til å få gnagsår i panna av.

Men hva med ABS-greiene? Jeg har en 230E jeg skal selge og den har ABS feil nesten hele tiden. Mener å huske at noen snakket om bremselysbryteren i denne forbindelse..

Posted

Tihii!! Jaggu har jeg sett på linkene dine. Og nå har jeg sett en gang til også! Da ble alt MYE klarere:) Jeg så rett og slett ikke skjemaet første gangen da jeg ikke ventet lenge nok til at det skulle laste. LITT treg data her på jobben. Det er til å få gnagsår i panna av.

Detali.ru er grisetreg for tida. Skikkelig plagsomt å prøve å finne noe der. (allikevel gikk det fortere å finne noe bolter der enn det en type hos BOS greide)

Posted

Skift bremselysbryter og slett feilkode.ommer feilkode 8 igjen skifter du overspenningsreleet.Det er den samme feilkoden.

• 2 years later...
Posted

har hatt samme probleme på min 230 ce. byttet magnetventilen, å da ble alt bra;)

Posted

har hatt samme probleme på min 230 ce. byttet magnetventilen, å da ble alt bra;)

Snakker om å dra opp en gammel tråd :-)

Min gnåler også om at ventilen er dårlig. Siden lamellene i diffen åpenbart er nedslitt uansett, så har jeg ikke giddi bry meg allverden. Hva er det egentlig som ryker på ventilene? Kan de overhales relativt enkelt?