Kjetil Halvorsen Posted May 1, 2007 Posted May 1, 2007 Må ha nytt batteri til SL'en. Har vi noen avtaler på det, eller andre som har tips om gode priser...? Quote
Condor Posted May 1, 2007 Posted May 1, 2007 Hei Kjetil! Jeg skiftet selv på 190 for noen uker siden. Jeg sjekket hva som var i bilen fra før av og det var et batteri fra Biltema. Det har vært i bruk nærmere 7-8 år og det må da vel være greit nok. Kjøpte derfor et nytt hos Biltema til 598 kr på 64 ampere og som er vedlikeholdsfritt. Quote
Frode Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 Har du noe bilstereo i SL`en eller noen andre ting som trekker mye strøm..? I så fall vil jeg anbefale deg at du sjekker ut disse: http://installbay.no/product_info.php?cPath=67_86&products_id=533&osCsid=3d25f8bc6e9308c61c3770c292637f16 Hvis du ikke skal gjøre noe annet en å starte bilen på varme dager så er jo Sønnak/Bosch greie batterier, Bosch selges vel igjennom Mekonomen til en fornuftig penge..... Biltema er sikkert helt ok, men jeg personlig hadde aldri kjøpt biltema og satt det i min Mercedes.........huff og huff....tenk at hver gang du åpner panseret så slår BILTEMA mot deg med stor skrift..... Quote
FrodeS Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 Biltema er sikkert helt ok, men jeg personlig hadde aldri kjøpt biltema og satt det i min Mercedes.........huff og huff....tenk at hver gang du åpner panseret så slår BILTEMA mot deg med stor skrift..... Hørte jeg noen nevne "fordommer" , tro? Quote
Frode Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 Hørte jeg noen nevne "fordommer" , tro? He, he.... jeg setter tingene i perspektiv Frode.... Hadde han kjørt Volvo så hadde jeg også anbefalt Biltema, men det går grenser for hva en kan putte nedi en MB.... Quote
FrodeS Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 Hørte jeg noen nevne "fordommer" , tro? He, he.... jeg setter tingene i perspektiv Frode.... Hadde han kjørt Volvo så hadde jeg også anbefalt Biltema, men det går grenser for hva en kan putte nedi en MB.... Syns fortsatt jeg hører noe om fordommer Batteriene til biltema er bra, de. Ikkno å skamme seg over. En får heller sette en svart tape over hvis det er så tragisk å se logoen. Quote
Robert Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 Har hatt Biltema i Mercedesen i snart 3 år. Og kan ikke si et eneste vondt ord om det, tatt prisen i betraktning kan det stå så mye Biltema det bare vil for min del. Har tappet det så langt ned som det er mulig, glemt lysene og anlegget på flere ganger, vinter og sommer. Og har ingen problemer etter det. Åpne panseret? Hvorfor skall man det da? Er ikke det noe man gjør nå det blinker slike Oransje lys rundt hele bilen og man vanker rundt i en slags gul vest? Om man gjør dette ofte må det da vel vere andre ting man burde skjemes over en batteriet. Quote
FrodeS Posted May 3, 2007 Posted May 3, 2007 [move]...Jeg åpner bare panseret når jeg skal vaske og pusse jeg ... [/move] Hvordan bytter du olje på bilen din? Quote
FrodeS Posted May 3, 2007 Posted May 3, 2007 [move]...Jeg åpner bare panseret når jeg skal vaske og pusse jeg ... [/move] Hvordan bytter du olje på bilen din? B Y T T E O L J E ??? ... må man det da??? Trodde disse bilene var så gode at den varte "livet" ut jeg Selvsagt. Min feil. Quote
Kjetil Halvorsen Posted May 13, 2007 Author Posted May 13, 2007 Tror jeg hadde trukket det litt langt før jeg byttet batteri......nå er det plutselig bass i subwooferen igjen, og jeg tror jeg har fått 20 hk til Tuktet en S 600 Coupe på motorveien igår (ok, barnslig ), så nå er det sprut i gammern igjen Quote
Kjetil Halvorsen Posted May 13, 2007 Author Posted May 13, 2007 Husker ikke akkurat betegnelsen, men kjøpte det hos Exide Sønnack. De ligger rett ved der jeg jobber, og fikk rabatt. Syntes ikke at det skal lyse BILTEMA mot deg når du åpner panseret på en 500 SL..... Quote
Håvard Bendiksen Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 Hadde det vært en ide å lakkere batteriene? Jeg kunne tenkt meg bilde av en naken Mercedes på mitt batteri Biltema sine batterier holder god kvalitet og varer lenge, men jeg er enig i at det ikke helt gjør seg i en SL. I min gamle 230E er det noe helt annet Quote
Lorns Stavrum Posted May 17, 2007 Posted May 17, 2007 har selv montert BILTEMA batteri i min 89 300 tdt 4-matic det gamle tok kvelden rett før jul, pris tatt i betraktning funker dette greit, merkene er jo bare tape så ? startet hver gang så langt har og brukt dyre batterier med kort holbarhet Quote
Thomas Madsen Posted May 17, 2007 Posted May 17, 2007 Er ikke det bare en kjemperask jobb med varmluftpistol da, så faller sånne klistrelapper av som ingenting Quote
Recommended Posts