Guest joakim Posted May 1, 2007 Posted May 1, 2007 hei!har nå skaffa bil og er gira på turbo prosjekt. lurer på om 300 turbodiesel motor har samme blokka som en vanlig 300 12v bensin? passer grenrør fra turbo diesel på min 300e?hadde vært flott for da slepper jeg sveise grenrør selv;) mvh joakim bjerkmo Quote
Frode Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 Det tviler jeg stekt på da disse to motorene er totalt forskjellige, men skal aldri si aldri, sikkert noen på et utenlandsk forum som har prøvd.... Alt 2 er å kjøpe en ferdig manifoil til feks en supra aller BMW 6`er, kappe av flens og sveise på nye flenser som er laget for din motor..... Slike ferdige manifoiler finnes i bøtter og spann på ebay.... Quote
Aspen201 Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 MB har såvidt meg bekjent aldrig, tatt en bensinmotor og foret den på diesel når det passa, slik som for eks. vw, audi, volvo...osv... så eg tvilar på at det passar...men kan ta mål av frå om603 motoren til deg om ønskelig... Quote
Guest joakim Posted May 3, 2007 Posted May 3, 2007 nei da bygger jeg om orginal manifoilen skal IKKE ha bmw eller riskoker deler i min bil hverfall! men jeg regner med at det er bare å plugge turboen rett på innsug spjeldet, men har hørt om en vakum føler der? kan den lage noe problem og hvilken vakum slange er det.. stårikke noe i boka mi? mvh joakim bjerkmo Quote
Recommended Posts