Guest jørgen Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Etter å ha søkt i markedet ei stund for en 124 300 TD 96 mod, vurderer jeg å importere en selv. I Norge er markedet for slike biler etterhvert begrenset og blant de få som dukker opp på eks. FINN så har de høy km eller så er prisene urealistiske høye. Dette er likevel ikke et spørsmål om økonomi fordi jeg kan kjøpe ny bil om så var, men det ønsker jeg ikke. Den store valutagevinsten er ei heller noe tema, men et søk i det eks tyske markedet viser at det er langt mer å velge mellom. Noen av disse bilene har vel gjort sitt, men det forefinnes klart mange fine biler ute enda. Er det noen som har råd/tips om hvilke bilimportører som kan brukes(og hvem en bør unngå) og kanskje skulle jeg heller reise ned å kjøpe/finne bilen selv? Synspunkt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jørn-Flemming Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Har ingen egen erfaring, men det er sikkert flere her som kan hjelpe. På denne siden står det så mye bra veiledning om det at man nesten får lyst å prøve uansett. http://www.tyskland.org/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GammelGul Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Jeg har vært i din situasjon, og importerte en slik bil selv. Jeg har også drevet endel med bruktimport, og har tatt inn 20-30 biler. Det finnes fine slike biler i Tyskland, men det blir færre og færre. Dette er populære biler på mange markeder, og fine biler er dyre. Selv kjøpte jeg min 300 hos en Mercedesforhandler, men det er svært sjelden de tar inn såpass gamle biler. Om de gjør det så går de ut igjen til oppkjøpere. Endel har spesialiser seg på slike biler, deriblandt et firma i Hamburg. Jeg har hatt kontakt med dem, men ikke kjøpt bil av dem. Er det interessant kan jeg hjelpe deg med import. Jeg samarbeider også med en nordmann bosatt i Tyskland som driver med eksport. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tin Nguyen Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Jeg kjenner til en tidligere motorjournalist i Asker (i følge ham selv) som har spesialisert seg på import av MB-er. Kjenner noen som har brukt ham og er veldig fornøyd, og jeg har pratet med ham på tlf, og første-inntrykket var veldig OK. Du kan kontakte ham på mercedes@epost.no. Legg igjen nummer, så ringer han deg tilbake. Navnet er Arild Øverseth. Han har en del biler ute på Finn for tiden, men tar inn på bestilling også. Må dessverre presisere at jeg ikke har hatt anledning til å bruke ham selv enda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Hvis du ikke vil ta importjobben selv så har jeg stor tro på Autostrada i Skien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 Hvor holder du hus? Kan på det varmeste anbefale en mann her i Haugesund. Navn og nummer får du om det er interessant... Forresten - er det noen som har vært borti en kar på Jæren; en skikkelig luring med lave tilbud for så å sende høye regninger når bilen kom til landet? Brukte også usedvanlig lang til på å få bilen til landet! En skikkelig jævel! Tror han kalte seg www.bilmegleren.no. Hadde en del ubehagelige opplevelser med ham... men navnet har jeg tydeligvis fortrengt!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sleeper Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Hei,Jeg anbefaler at du importerer bilen selv. Jobben er å finne bilen, og det å finne riktig bil er det viktigste. Selve importen er en enkel og grei sak. Jeg ville søkt på tyske entusiast sider. Det er vanskelig og finne et smykke til riktig pris på mobile etc. Har du god tid vil jeg anbefale Japan. Her kan man finne helt unike biler. Vær ops på å få rattet på riktig side . Bakdelen her er at man kan risikere at du ikke får booket bilen på båt med det første da bilfabrikantene har booket for lang tid fremover. Du kan da risikere at bilen står på kaia en stund. Pris på transport og papir arbeid ca kr 14000 + evt forikring. Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest K.E. Sjursen Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Har du god tid vil jeg anbefale JapanDet var da ekstremt..! Har du erfaring eller kjenner du noen som har gjort dette? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Jeg fikk faktisk samme tips fra en ansatt i et transportfirma vi bruker på jobben. Jeg aner ikke hva transportprisen fra USA er, men det er en kurant sak og handle også der (lav dollarkurs). Men nå er nok det enkleste og handle i Tyskland. Fikk akkurat morgenmailen fra banken og den viste en rekordlav Euro: 8,0830!!! Det blir fort sparte tusenlapper av sånt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sleeper Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Transport fra USA koster 10-14000,- avhengig av hvor bilen skal hentes.Innlandsfrakten kan ofte bli dyrere enn selve overfarten. Det beste er å finne en bil på vestkysten da det er billigere frakt derfra + at man sparer ca 20-30 dager i frakt. Fra vestkysten tar det ca 20 dager + at det må beregnes 10 dager i fortolling etc. i US.I dette tilfellet er ikke USA et alternativ da dieselbiler er svært sjeldent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Du mener vel østkysten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jørn-Flemming Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 I dette tilfellet er ikke USA et alternativ da dieselbiler er svært sjeldent.Mmm - men itte om du skar ha en W126 med diesel - USA er i praksis det eneste stedet dom fins. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 I dette tilfellet er ikke USA et alternativ da dieselbiler er svært sjeldent.Mmm - men itte om du skar ha en W126 med diesel - USA er i praksis det eneste stedet dom fins.'87 300SDL - ummm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Har du god tid vil jeg anbefale Japan. Er det ikke fra japan eller england de henter alle Skylinene til Norge, og er ikke de utstyrt med høyreratt....?? Eller er jeg på tur igjen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Har du god tid vil jeg anbefale Japan. Er det ikke fra japan eller england de henter alle Skylinene til Norge' date=' og er ikke de utstyrt med høyreratt....?? Eller er jeg på tur igjen.... [/quote'] eh. jo .. de er utstyrt med høyreratt. Jeg hører både at de finnes med venstreratt, og at de ikke finnes med venstreratt. De er uansett mest vanlige med høyreratt. Tror det finnes ombyggingssett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sleeper Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Joda Geggi, vist mener jeg Østkysten . -og jeg blander høyre og venstre rett som det er også . I Japan brukes både høyre og venstre ratt. Jeg vil tro at de er litt mer konsekvente på filvalg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 '87 300SDL - ummm. 126 300 SDL er drømmebruksbilen min. Komfort, plass OG økonomi! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 Men de flotteste bilene er det vanlig å hente nettopp fra vestkysten, der klimaet er bedre og bilene mer velholdt - har jeg blitt fortalt! Uten at jeg tør gå god for det på annen måte enn at det virker logisk... Hvorfor ikke gjøre en roadtrip ut av det; fly til Los Angeles, finne drømmebilen, Route66 på tvers av Bush-country (nå ble jeg kvalm i grunnen, men det er uvensentlig), ship bilen over i øst og kos deg på flyet hjem! Har akkurat redigert meg selv - mente selvsagt vestkysten (the sunny side of the states) med California som bilparadis nummer èn! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 Vil tro at klimaet er best på vestkysten (California). Ingen harde vintre som det ofte er på østsiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 Hvorfor ikke gjøre en roadtrip ut av det; fly til Los Angeles' date=' finne drømmebilen, Route66 på tvers av Bush-country (nå ble jeg kvalm i grunnen, men det er uvensentlig), ship bilen over i øst og kos deg på flyet hjem! [/quote']Jeg forstår du er fan av Bush Har du prøvd spillet i signaturen min?Der kan du leke at du er han..... Fordel om du er rask på avtrekkeren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Palmo123 Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Etter å ha søkt i markedet ei stund for en 124 300 TD 96 mod' date=' vurderer jeg å importere en selv. I Norge er markedet for slike biler etterhvert begrenset og blant de få som dukker opp på eks. FINN så har de høy km eller så er prisene urealistiske høye. Dette er likevel ikke et spørsmål om økonomi fordi jeg kan kjøpe ny bil om så var, men det ønsker jeg ikke. Den store valutagevinsten er ei heller noe tema, men et søk i det eks tyske markedet viser at det er langt mer å velge mellom. Noen av disse bilene har vel gjort sitt, men det forefinnes klart mange fine biler ute enda. Er det noen som har råd/tips om hvilke bilimportører som kan brukes(og hvem en bør unngå) og kanskje skulle jeg heller reise ned å kjøpe/finne bilen selv? Synspunkt?[/quote'] Synes du skal importere selv. Du kan jo sjekke denne her: http://www.dinside.no/motor/bil/bruktimport/ Her finner du også en importkalkulator. Det kan absolutt lønne seg å importere en bil med lav kilometer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jørgen Posted May 25, 2005 Share Posted May 25, 2005 Jeg ville søkt på tyske entusiast sider. Det er vanskelig og finne et smykke til riktig pris på mobile etc. Har du god tid vil jeg anbefale Japan. Her kan man finne helt unike biler. Mvh Har noen noe forslag til hvilke entusiastsider en kan evt. søke etter biler på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tor Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Har du god tid vil jeg anbefale Japan. Vet man at det ikke er andre spec på motor og eksos osv i Japan enn på tyske MB feks? Driver endel med Porsche og de har egne modeller for Japan veldig ofte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Palmo123 Posted May 27, 2005 Share Posted May 27, 2005 Prøv denne siden: www.webauto.de Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jørn-Flemming Posted May 28, 2005 Share Posted May 28, 2005 Jeg ville søkt på tyske entusiast sider. Det er vanskelig og finne et smykke til riktig pris på mobile etc. Har du god tid vil jeg anbefale Japan. Her kan man finne helt unike biler. MvhHar noen noe forslag til hvilke entusiastsider en kan evt. søke etter biler på?Det finnes svært mange, men om du begynner her : http://www.w124-club.de/ kan du lett linke deg videre til diverse fora hvor 124-biler omsettes. Denne er også veldig bra - men så omfattende at du nesten går deg vill http://mercedes.coolbegin.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts