Jump to content

Recommended Posts

Guest Mads
Posted

Hadde nettopp bilen min inne til diagnose på verksted på grunn av feil med motoren, der fikk de 13 feilmeldinger på søket og kom fram til at det sansyneligvis var styringsenheten (hjernen) som det var noe galt med. Det jeg lurer på er om hvor mye dette vil koste, altså ny hjerne pluss arbeidstid. jeg skal selge bilen snart og verkstedet kunne ikke gi meg en pris på det.

Jeg har en 94 mod c220 bensin. Takker for alle svar.

Posted

Hadde nettopp bilen min inne til diagnose på verksted på grunn av feil med motoren, der fikk de 13 feilmeldinger på søket og kom fram til at det sansyneligvis var styringsenheten (hjernen) som det var noe galt med. Det jeg lurer på er om hvor mye dette vil koste, altså ny hjerne pluss arbeidstid. jeg skal selge bilen snart og verkstedet kunne ikke gi meg en pris på det.

Jeg har en 94 mod c220 bensin. Takker for alle svar.

hei!

jeg vil tippe på at ny over disk hos BOS

koster ett sted mellom 15-20000kr

skifte tiden er ikke mye.vil tippe rundt en time med programering.

kordan feil har du med motoren?starter den ikke?

Posted

Har du den typen uten luftmassemåler så koster den ca 18000,men da kan du jo hive i en brukt.13 forskjellige feilkoder er usansynelig mye.Det er det man gjerne får pga feil komunikasjon mellom styreboks og tester.

Guest mads
Posted

Vel bilen starter og går men den går ujevnt på tomgang og stopper til tider, så lugger den litt hvis jeg gir på. Det blir selfølgelig bedre når motoren er varm, men den går ujevnt fordet. Syntes det hørtes rart ut at styringsenheten skulle være gåen for bilen er jo fullt kjørbar, bare litt irriterende når motoren dør ut i et lyskryss for eksempel. Det var ikke et konkret svar jeg fikk fra verkstedet men de regnet med det var det pga alle feilmeldingene. Feilene på bilen tyder mer på at det er lamdasonden som er gåen men det kom ikke opp noe feilmelding på den.

Posted

Hei Mads, hvor holder du til i landet, det er lettere å anbefale kompetente verksteder hvis vi vet hvor du holder til.... :lol:

Jeg vil anbefale å ikke bytte noe som helst før du vet hva feilen er, med 13 feilkoder så kan det jo tyde på at det er noe galt mellom flere komponenter....feil i ledningnett, kontakter, koblinger...??

Få slettet feilkodene og kjør noen 100 meter, eller bare start motoren og les av igjen og sjekk om alle feilkodene kommer samtidig eller om det er noen feilkoder som som legges inn etterhvert...... :lol:

Hvilket verksted var du på og fikk lest av feilkoder....?

Guest Mads
Posted

Hallo, takk for alle svar. Jeg holder til i bodø og jeg hadde inne bilen inne på et vanlig verksted, ikke merkeverksted. Burde kansje hatt bilen inne til mercedes verkstedet her i Bodø også for å få en til mening om hva som er feil.

Posted

Få Merkeverksted til å ta en diagnose og få fastsatt hva som er feil, jeg hadde spandert på meg den høvdingen det evt koster og få sjekket ut alle feilkilder.

Så kan du heller få et "vanlig" verksted til evt på bytte delen hvis merkeverstedet er mye dyrere.....

I dag er det ikke mye å hente på å ta disse tingene andre steder enn BOS uten at du har prosenter hos et uavhengig verksted...