CLillevik Posted October 7, 2020 Posted October 7, 2020 (edited) En liten historie om hvordan det er å være Mercedes-Benz entusiast i USA. Historien starter med at jeg solgte fruens 2010 Toyota Camry til fordel for en 2004 E500 Sedan, utstyrt med luftfjæring og alt annet tenkelig utstyr. Vinteren 2019 rygget noen på kongebilen, og bilen var totalvrak. Fikk utbetalt rundt 60k NOK fra forsikringsselskapet for vraket. Vi var uten bil og måtte ut å handle, vi kjøpte en 2015 C300 Sedan, en bil som viser seg å være både morsom og komfortabel. Siden det har jeg kjøpt ny arbeidsbil, en E350 «Avantgarde» fra 2008. Med 150k km på telleren er den vel knapt innkjørt for en W211 å være. Siden det er for mange en uoppnåelig bil for mange entusiaster i Norge, kjøpte jeg en av mine drømmebiler, en 2019 C63s AMG (Drømmen stammer fra W203 C32 AMG) Følger er mitt liv som Norsk Mercedes-Benz entusiast i USA. 2004 E500 Elegance (5.0l V8 - 302HK) - Harman/Kardon, Navi, AirMatic++ - En av mine absolutt favorittbiler! Jeg kjørte W211 220 & 280 CDi som taxi i Norge, skulle ønske det var en E500 med luftfjæring, sykt komfortabel! 2008 E350 ‘’Avantgarde’’ (3.5 V6 - 268HK) - Harman/Kardon, Skinn, Xenon, Navi, Memory x2, 18’’ ++ - Arbeidsbilen; En fullt utstyrt V6 W211 høres uoppnåelig i Norge men her i USA er det ‘’standard-pakken’’! Nydelig bil! 2015 C300 Sedan (2.0 4 Syl Turbo - 241HK OEM/290HK Chip) - Bürmeister, Pano, Skinn, Navi, LED, Spoiler, 18’’ - Konebilen; Fruen har vært veldig fornøyd med bilen, hun liker spesielt godt Dynamic systemet. Aldri kjøp en W205 uten LED pakke, ser så mye bedre ut med LED kjørelys! 2019 C63s AMG (4.0 V8 Bi-Turbo - 503HK) Designo Graphite Gray Matte, 20’’ AMG Forged Cross-Spoke - No words needed... Flere bilder kommer, tusen takk til alle som har tatt seg tid til å lese dette! Edited October 7, 2020 by CLillevik 5
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now