Jan S Posted October 6, 2020 Posted October 6, 2020 Jeg har lenge jaktet på en bensinrør-adapter, ala den på bildet. Hvor får man kjøpt slikt? Adapter er Male M14 (med avrundet innvendig inngang) og Female M8 (tror dette er riktig størrelse, gjenger er kanskje 1,5) Trenger den for å måle trykk på feeder'en som går til bensinfordeler (se andre bilde. Planen er å koble adapter på røret som kommer fra tank og sette på en banjo-bolt med trykktester i andre enden. Noen som har et tips hvor slike adaptere er tilgjengelig?
Stian Posted October 7, 2020 Posted October 7, 2020 Skal du koble fra røret og skru en trykktester (manometer?) inn i det? Hvis mutteren på røret er M14x1,5 (minimumsdiameter på ca 12,2-12,6mm) og røret 8mm utvendig, så må du ha en snittringsarmatur for 8lett å skru i der. Ta manometeret med til Tess eller Hydroscand eller noe sånt og si at du skal fra manometeret til 8lett. PS. 6,9 er en barnslig motor. 6,3 må ha 8mm INNVENDIG i røret for å få nok bensin.... 1
Jan S Posted October 7, 2020 Author Posted October 7, 2020 Olaf og Stian; tusen takk for tips - Tess er jo som en godteributikk, og finnes i strøket 😁 Stian; ja, tror mutteren på bildet er M14 og antagelig 1,5. Dagens ord er "snittringsarmatur" - nytt for meg 😱 Men det er nok blink. Hva mener du med "8lett" ... du mener 8mm? Armaturet har en konet inngang som røret legger seg pent inn i? Ja, 6.9 er en pusling, haha. Tja, hvem drikker mest - 6.9'en trenger 2,5 liter/mil bykjøring og 1,6 liter/mil på virkelig langkjøring med sola i ryggen 😆 På motorvei ser en faktisk at bensinnåla beveger seg mot venstre. Men du slår kanskje den?
Stian Posted October 7, 2020 Posted October 7, 2020 8lett er 8mm rør med tynne vegger for lavtrykk. Disse koblingene tåler bare et par hundre bar. 8sterk er 8mm rør med tykkere vegger. De tåler nok nærmere 400bar. Egentlig aldri fått målt 300en, men snittet er nok over to. Men den er mye mer følsom for mengde enn K-jet. Derfor større rør.
Jan S Posted October 10, 2020 Author Posted October 10, 2020 TESS var perfekt - fikk alt jeg trengte til ombygging av trykktester! Og jeg satte på en "klikk-kobling" som gjør at jeg kan koble på ulike slanger med ulike koblinger. Takk for tips - dette gjorde susen!
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now