Guest jørgen Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Etter å ha søkt i markedet ei stund for en 124 300 TD 96 mod, vurderer jeg å importere en selv. I Norge er markedet for slike biler etterhvert begrenset og blant de få som dukker opp på eks. FINN så har de høy km eller så er prisene urealistiske høye. Dette er likevel ikke et spørsmål om økonomi fordi jeg kan kjøpe ny bil om så var, men det ønsker jeg ikke. Den store valutagevinsten er ei heller noe tema, men et søk i det eks tyske markedet viser at det er langt mer å velge mellom. Noen av disse bilene har vel gjort sitt, men det forefinnes klart mange fine biler ute enda. Er det noen som har råd/tips om hvilke bilimportører som kan brukes(og hvem en bør unngå) og kanskje skulle jeg heller reise ned å kjøpe/finne bilen selv? Synspunkt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erikt Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Hei ! Jungelen av såkalt seriøse og useriøse aktører er desverre stor på bruktimport fra spesielt tyskland, vil tro at det finnes noen i klubben som kjenner til de som man kan benytte, skal man importere selv, må man ha god tid i tyskland, med hensyn til alt av papirer som må ordnes, helst vil jeg anbefale kjøp hos tysk merkeforhandler, ta en adac test, samme som naf test, før kjøp, men sjansen for katta i sekken kjøp hos en merkeforhandler i Tyskland, er mindre en en ikke merkeforhandler, men uansett lønner en adac test seg, Naf i norge kan sikkert bistå med bestilling av en slik test, useriøse aktører i Norge !!! styr unna kleemann importøren jakobsen import og bilsalg, nåværende glåmdal bil og mc, på Kongsvinger. Lykke til ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts