Jump to content

Pris på luftmengdemåler

Recommended Posts

Guest Geir Birkeland
Posted

Hei

Har en '94 C220D Automat som går noe dårlig (dårligere enn den burde gå), og mistenker at luftmengemåleren er gåen. Noen ganger er den fryktelig treg, andre ganger går den relativt greit. Av tidligere erfaringer på andre biler har dette vært dette som var feil, men vet ikke sikkert.

Noen som vet omtrent hvor mye en luftmengdemåler koster nytt/brukt? Mulig å kjøpe dette brukt, eller er det bare dumt?

ELLER er det noen som har andre forslag til hva som kan være galt?

Takker for alle innspill!

Posted

Hei

Har en '94 C220D Automat som går noe dårlig (dårligere enn den burde gå), og mistenker at luftmengemåleren er gåen. Noen ganger er den fryktelig treg, andre ganger går den relativt greit. Av tidligere erfaringer på andre biler har dette vært dette som var feil, men vet ikke sikkert.

Noen som vet omtrent hvor mye en luftmengdemåler koster nytt/brukt? Mulig å kjøpe dette brukt, eller er det bare dumt?

ELLER er det noen som har andre forslag til hva som kan være galt?

Takker for alle innspill!

er du sikker på at den har det?

på noen av de 220d det går en vakum slange

rett inn på motorstyring,den styrer dieselmengden.

jeg ville fått avlest feilkoder hos ett mb verksted.

trenger ikke være store feilen.

• 3 weeks later...
Guest Geir Birkeland
Posted

Har nå fått bekreftet at det IKKE er luftmengemåler på denne motoren! Har ikke kommet meg til en MB verksted enda ettersom jeg må kjøre et godt stykke da.

Noen som har peiling på hva som kan være feil da?

Guest Geir Birkeland
Posted

Bytta dieselfilteret for et par måneder siden, men skulle gjerne hatt i en dyserens? Noen forslag til en som er brukanes? Ellar er det bare til å gå på statoil å ta den første og beste?