Jump to content

S211 med kranglete NTG1, og AGW og navi skrur seg ikke av


Recommended Posts

Posted (edited)

Jeg har slitt med at det er en strømtyv i bilen, og nå har jeg endelig funnet ut hva det er. Det er AGW modulen, og navigasjons-leseren som ikke skrur seg av. NTG1 vil også ofte ikke skru seg på (typ 19 av 20 kjøreturer). Samme med cd-veksleren og mekanismen for tilgang til denne. Tidvis hører jeg også at enten cd-drevet eller laseren i NTG1 jobber noe jævlig, selv om spilleren er skrudd av, og det ikke er noen plate i den! Enkelte ganger fortsetter denne jobbingen etter at tenning er av og nøkkel er tatt ut. Noen ganger har jeg til og med oppdaget at den holder på med dette når jeg setter meg inn i bilen... Navi har jeg også tidvis oppdaget at jobber, og da har jeg gjerne kun låst opp bilen og åpnet bakluka! 

 

Er det noen som har vært borti denne problematikken, eller har noen forslag til hvordan jeg kan feilsøke eller ordne problemet? Hadde dette vært vanlig bilstereo så skulle jeg klart det, men her regner jeg nesten med at det er noe med fiberoptikken, og at det er et eller annet signal der som skal sørge for at ting går av og på...?!

 

Jeg aner ikke om det er relevant, men nevner det i tilfelle. Jeg har demontert telefonholderen som sitter i midtkonsollen. Det er montert en TinyAudio DAB-greie, men denne skrur seg av og på med tenninga og opererer vel ellers uavhengig av lydsystemet etter hva jeg kan skjønne... Ellers er bilen helt original.

 

Midlertidig løsning har blitt å nappe ut sikringene til hele sulamitten :D  Dette greiene har allerede tatt livet av ett batteri...

Edited by Glenn

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...