Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei,

 

Har nylig kjøpt meg en Mercedes som nå ikke vil starte. Bilen er en 2010 modell og har gått litt over 300 000.

 

Det hele begynte med at bilen gav meldingene under, og ville ikke starte. Ingenting skjedde når jeg vridde nøkkelen for å kinne.

Cruise control and SPEEDTRONIC inoperative
PRE-SAFE Functions limited

Run Flat Indicator Operative

Restraint sys malfunction

 

Fikk bilen på verksted og konstantert dårlig batteri, og feilmeldingene kom av lav spenning. De hadde ladet bilen slik at jeg kunne ta den med meg hjem. Bilen startet fint neste dag, men dagen etter så var samme problemet der. Fikk lånt meg et biltemabatteri for å prøve å få i gang på bilen, men den ville ikke starte. Samme problem som tidligere. 

 

Leverte tilbake biltemabatteriet, og satt i orginalbatteriet med en biltema lader på. Dette står på i ca 3 timer, og jeg skal prøve å starte bilen. Nå er det meste dødt inne i bilen. Når jeg vrir om tenningen så lyser langlys og grøftelys. Displayet som tidligere har vist feilmelding er helt svart. Tankmåleren klikker og generelt sett så skjer "merkelige" ting med elektronikken på bilen. Ved å vri om nøkkel, og prøve mye forskjellig så kommer feilmeldingene som har dukket opp tidligere frem i noen sekunder før de slukner.

 

Akkurat nå slår lysene seg på og bensinpumpen starter med en gang jeg tar på batteriet selv om nøkkelen ikke står i tenningen. Har hatt batteriet av i noen minutter uten at det utgjør noen forskjell.

 

Det er ikke mulig å gjøre diagnose på bilen heller. Den får ikke kontakt. Sikringer er sjekket.

 

Noen som har noe tips til hva årsaken kan være før takstometeret starter hos verksted?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...