Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Det har hendt at jeg i mitt tidligere billiv har kommet ut for at verkstedpersonell har bedt meg ta av minuspolen på batteriet og la den stå i 10-20-30 minutter for å nullstille for eksempel minnemoduler for seter og speil. Nå har jeg tenkt å gjøre dette på nybilen - 2018 GLC 350e. En svenske jeg har pratet med mente det burde være nok å ta av minuspolen og la bilen stå i to timer. Det er mulig han har rett, men etter at jeg gjorde det var det ingen behov for å 'reprogrammere' f.eks. vinduene. Så jeg dro til og lot bilen stå med minuspolen av et halvt døgn - uten at den lot seg affisere av det. Noen som vet hvordan dette kan eller bør gjøres på denne bilen?

Mvh

Stig

Posted

Kva er det du vil oppnå?

 

Nyare bilar treng ikkje initialisering av vindusheis og styrevinkelsensor, slik som modellane som kom for 20 år sidan.

 

Viss ein modul har et illebefinnande som kan løysast med å koble frå strøm, er 1 minutt normalt sett like bra som 2 timar, 2 døgn, osv. 2 sekund fungerer ofte og. Poenget med å koble frå over lutt tid, er å late elektronikken bruke opp restenergi i kondensatorar. Ofte er 2-10 sek nok, men 1 minutt er i dei aller fleste tilfeller nok. 

 

Og om du koblar frå pluss eller minus er irrelevant.

  • 2 weeks later...
Posted
On 9/25/2020 at 6:14 AM, Simen Arntsen said:

Kva er det du vil oppnå?

 

 

 

'Planen' var å få kommunikasjonen mellom dørmodulen og 'hovedhjernen' restartet. Har installert tredjeparts ambient lighting kit som ikke vil fungere. 

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...