Jump to content

Må jeg bytte radiator?

Recommended Posts

Guest AndreasE
Posted

Jeg skulle rense kjølesystemet i dag. Helte da 3 poser med sitronsyre i ekspansjonstanken, etter tips fra Simen. Det fungerer sikkert kjempebra. Men, da jeg skrudde av den øverste slangen på radiatoren, oppdaget jeg at plast-utstikket man fester slangen på var brukket. Det sto bare igjen en cm med plast å feste slangen i. Jeg fikk pelt ut den delen som var brukket av, og festet slangen så godt jeg kunne. Jeg håpet indelig det skulle holde til jeg kom hjem. Men, nei! Da jeg kom til alnabru, og skulle inn på senteret for å besøke en rør og paknings forretning, løsnet festet. Slangen ble nok en gang festet, og vann ble fyllt på. Jeg tenkte da i min frustrasjon at jeg skulle ta turen innom Brobekkvegen 102 for å få noen råd. Men, turte ikke å kjøre mer da kjøleveskelampa lyste på nytt. Bilen står nå godt plassert like ved brobekkvegen, og jeg fikk noen til å kjøre meg hjem.

Dette ble en lang, unødvendig og lite informativ/nyttig fortelling. Spørsmålet mitt er da om jeg trenger å kjøpe en helt ny radiator, som både en NAF-mann jeg møtte på mente, og som en på bilxstra mente?

Jeg har den gamle biten til utstikket man fester slangen på. Kan disse limes med et fantastisk superlim, som tåler flere kilos trykk, kokende vann, iskalt vann og mye sirkulasjon? Jeg frykter det supermiddelet ikke finnes:( Er det en måte jeg kan slippe å kjøpe ny radiator på? Jeg frykter at det er veldig dyrt.

Takk for alle svar:)

Guest AndreasE
Posted

Det er kanskje ikke så dyrt å kjøpe ny radiator heller. PåRadiator.com virket dem ganske billige, men er skeptisk til å kjøpe fra slike nettsteder. Akkurat dette er nok et av de mer seriøse. Er det noen her som har noe erfaring med kjøp av radiatorer? Jeg regner med at det er stor prissprening på radiatorer.

Posted

Prøv denne. Har selv kjøpt her fra på en annen bil. Mener de sender over hele landet. Og at du leverer inn din gamle.

http://www.radiatorservice.no/

Om ikke annet så er jeg sikker på at de kan svare deg. De selger også alle typer slanger og fittings. Oljekjølere og luftkjølere.