Jump to content

MB 500 SEC Gemballa

Recommended Posts

Posted

Jeg har aldri sett en Gemballa tidligere.... Men nå fikk jeg metning!!!  :lol:

MB 500 SEC Gemballa

Men samtidig var det NOE som fascinerte meg - likevel er det VANSKELIG å sette finger`n på hva....  8)

Jeg hadde nok ikke gått bort og handlet Gemballa`n - bilen til Geir er den som er referanse for min del når det gjelder SEC`er....!! (ligger forøvrig ute til salgs på finn.no enda.......)

Posted

Hadde jeg fått en annen grill på den bilen der, og fått på 2x dobbel og chromet utblås fra Ferrita bak (litt mellomrom mellom dem - men likevel ca midt på bilen)....

Eksosen måtte blitt sånn (beklager - fant ingen andre biler som kunne illustrere bedre!):

m3-2.jpg

Så hadde jeg kanskje likt bilen veldig bra likevel!!!!  8)  :lol:

Den ligner faktisk ganske bra på Pontiac Trans Am 1967 og 1978 modellene bakfra....

1967:

70tabk.jpg

1978:

dd78tapr.jpg

Posted

Den er litt på kanten, fargen er forferdelig, hjulene er som å se Kicker`n sin med 15" vinterhjul, de passer overhodet ikke til bilen. :?

Fronten er fin, skjermbredderene er det ikke, men det er omtrent alt det av styling som kom fra 1980, det er overdimensjonert til de grader, og hvitt skinninteriør....æsj. :lol:

Men hadde den blitt lakkert svart, 19" alufelger som fyller opp skjermene, svart skinninteriør og litt mer senket så begynner det å ligne noe fornuftig....tror også svart farge hadde redusert "størrelsen" på de luftinntakene og skjermbreddingen, tror den røde fargen fremhever akkurat dette..... :P

Posted

Tidene forandrer seg. vi må huske på at denne ble lagd på 80-tallet. Da vi gikk rundt med hockeysveis, pastellfargete klær og skinnslips. Gemballaen var råtøff den gang, på samme måte som f.eks Brabus sine modeller er tøffe nå. Om 20 år synes sikkert folk noe annet er tøft.

Posted

På 80 tallet ble Brabus sett på som kjipt og ræva amg var ikke spesielt hot det heller, men det var derimot jeg  8)

Var vel mange plastdingse selskaper på den tiden som kom med Testarosa? look

Jeg mener å ha sett noe lignende til Øpel kadett gsi fra midt på 80tallet