MB for life Posted April 27, 2007 Posted April 27, 2007 Oljetrykksmåleren har plutselig sluttet å virke i min S124. Har feilsøkt litt men kan ikke finne ut hva det har seg. Noen forslag? Quote
Guest 2271 Posted April 27, 2007 Posted April 27, 2007 En eller annen jording inn på instrumentpanelet? En løs ledning som må loddes bedre, bak på instrumentpanelet? Quote
MB for life Posted April 27, 2007 Author Posted April 27, 2007 Har sjekket dette men uten hell.. kan det være oljetrykksgiveren som har tatt kvelden? Quote
Frode Posted April 27, 2007 Posted April 27, 2007 På min står ledningen inn i bakkant der oljefilteret står montert, sjekk at den ikke er falt av, eller ledningsbrudd, det er ytterst sjeldent at noe skjer i dasjen.... Når jeg nå byttet ut ledningen og fikk lagt på ny krympestrømpe så kan jeg si at 16år gammel kabel gummi som har ligget i motorrommet ikke er som ny..!! Den bare smuldret opp i hendene på meg, men ca 10 cm inn i fra kontakt så er ledningen fin igjen, for der har gummi utvendig tatt "støyten", så mitt råd er, sjekk ledningen i motorrommet, ser den "morken" ut så lodd inn en ny ledning. Selve kontakten kan du åpne og lodde inn ny ledning i, det er ypperlig med Mercedes, at 90% av kontaktene i motorrommet kan åpnes.... Men Roger, kan du hive denne inn på teknisk..?? Quote
MB for life Posted April 27, 2007 Author Posted April 27, 2007 Ok, det må sjekkes.. Ja merket at tråden havnet på feil plass.. Quote
Recommended Posts